• پنج شنبه 5 اسفند 1400
  • الْخَمِيس 22 رجب 1443
  • 2022 Feb 24

ماجرای رفت و برگشت صیانت

پس از واکنش‌های کاربران و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی، برخی نمایندگان تلاش می‌کنند که طرح صیانت را از مسیرهای قانونی به صحن علنی بازگردانند
دقایقی پس از تصویب کلیات طرح صیانت طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی در کمیسیون مشترک بررسی طرح، شبکه‌های اجتماعی به صحنه اعتراض و اظهار نگرانی کاربران تبدیل شد.

سفره صیادان‌کوچک‌تر شد

فصل صید ماهی در استان‌های شمالی امسال هم مثل سال‌های گذشته از 20مهر آغاز شد. کاهش حدود 23درصدی تولید ماهی در مازندران، گیلان و گلستان در ماه‌های گذشته خبر از نامساعدبودن شرایط صیادی دارد و این در حالی است که گرانی بنزین و دستمزد کارگر طی یکی، دو سال گذشته شغل صیادی را با چالش‎های بسیاری مواجه کرده است.

همه مخالفان طرح صیانت

طرح صیانت یا هرنام دیگری که روی آن بگذارند، از معدود تصمیمات حاکمیتی است که مرزبندی‌های سیاسی کشور به‌خاطر آن به‌هم ریخت و مخالفان و منتقدان آن در همه طیف‌ها وجود دارد.

بدفهمی از شفافیت و طرح صیانت

یک ویدئوی کوتاه از جلسه کمیسیون به علاوه انتشار متن طرح و چند توییت و مصاحبه از نماینده‌های مجلس یعنی شفافیت در تصویب طرح صیانت؟ شاید. اما شفافیتی که کژکارکرد است. چرا؟

رابین‌هودهای دنیای صفر و یک

نگاهی به دنیای مرموز هکرهای ایرانی در نخستین دورهمی قانونی آنها داشته‌ایم
تاریخ کشور به‌خاطر نداشت روزی را که جمعی از هکرها، قانونی و رسمی دورهمی تخصصی‌ای را بی هیچ آشنایی قبلی با یکدیگر برگزار کنند. تا اینکه آخر هفته‌ای زمستانی نخستین رویداد رقم خورد.

دولت متعهد به تأمین اینترنت مردم است

دوراهی‌های انتخاب رئیس دولت سیزدهم بر سر برخی مسائل مزمن و حاشیه‌دار نهادهای تصمیم‌ساز که در سوی مقابل دغدغه مردم هستند، کم نیستند.

همه خانه‌ها زیر چتر بیمه می‌روند

نمایندگان مجلس دیروز درجریان بررسی لایحه بودجه سال 1400، میزان حق بیمه آن دسته از واحدهای مسکونی را که دارای انشعاب برق هستند، 100هزار تومان و سهم مشترکان را 24هزار تومان تعیین کردند

خطوط قرمز ایران در مذاکرات وین؛ عبور ممنوع

این روزها اگرچه دیدارها و گفت‌وگوهای دیپلماتیک در وین با هدف لغو تحریم‌ها علیه کشورمان ادامه دارد، اما همه طرف‌ها اذعان دارند که با توجه به پیشرفت‌های به‌دست آمده و ابتکار عمل مذاکره‌کنندگان ایران، مذاکرات در مرحله نهایی قرار گرفته و موفقیت در آن، به ابتکار و انعطاف طرف‌های غربی و به‌ویژه آمریکا بستگی دارد؛ موضوعی که به‌نظر می‌رسد همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

کدام استان‌ها بیشترین زمین‌لرزه را در بهمن تجربه کردند؟

5 اشتباه برای واکسن نزدن در پیک اومیکرون

خرابکاری در بناهای تاریخی