• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 5 اسفند 1400
کد مطلب : 154862
+
-

کادوی 2امتیازی قلعه‌نویی به مجیدی

پرسپولیس در سیرجان 1-1 متوقف شد و استقلال در تهران فجرسپاسی را برد تا اختلاف 2تیم به 5امتیاز برسد

کادوی 2امتیازی قلعه‌نویی به مجیدی

هفته نوزدهم لیگ برتر با توقف پرسپولیس و برد استقلال به پایان رسید تا اختلاف 2تیم در صدر جدول به 5امتیاز برسد. فرهاد مجیدی در روزی که غیبت سیاوش یزدانی و مرادمند ترکیب خط دفاعی‌اش را کاملا به هم ریخته بود به‌ناچار به سیستم 4دفاعه روی آورد و روزبه چشمی را در کنار دانشگر به بازی فرستاد. تیم او در مقابل فجرسپاسی که برای دفاع همه‌جانبه به تهران آمده بود، حملات پرشماری داشت اما درخشش ایمان صادقی درون دروازه میهمان فقط یک بار اجازه گلزنی به آبی‌ها داد. جعفر سلمانی تک‌گل استقلال را در دقیقه54 زد که این چهارمین گل او و سومین گل 3امتیازی‌اش در بازی‌های این فصل بود. استقلال با این پیروزی 47امتیازی شد و فاصله‌اش را با پرسپولیس به 5امتیاز رساند.

   یک نیمه عالی، یک نیمه خالی
بازی پرسپولیس و گل‌گهر با همان نتیجه بازی رفت 2تیم در تهران به پایان رسید و قرمزها برخلاف بازی‌های قبلی خودشان در سیرجان این بار نتیجه پرگلی نگرفتند. گل‌گهر سومین سالی است که در لیگ برتر حضور دارد و در 2سال گذشته 2بازی پرسپولیس در سیرجان با 11گل همراه بوده است. فصل اول در هفته‌های پایانی که پرسپولیس قهرمان شده بود و نیازی به امتیازات آن مسابقه نداشت، بازی 2تیم در سیرجان 3-3 مساوی تمام شد. اما در فصل دوم بازی این 2تیم به‌عنوان آخرین بازی نیم‌فصل اول در سیرجان برگزار شد و پرسپولیس با نتیجه 5 بر صفر به پیروزی رسید. دیروز هم با نمایش 2تیم در دقایق ابتدایی به‌نظر می‌رسید بازی پرگلی در پیش باشد. گل‌گهر در دقایق ابتدایی آن‌قدر بی‌پروا حمله می‌کرد که در ضدحمله به پرسپولیسی‌ها موقعیت دو به یک داد. روی این صحنه حامد پاکدل ترجیح داد پاس ندهد و با یک فرار جالب در موقعیت تک‌به‌تک با دروازه‌بان قرار گرفت اما فروزان در ادامه درخشش هفته‌های اخیرش از این مصاف تک‌به‌تک برنده خارج شد. در آن سوی میدان هم گل‌گهر موقعیت‌های خوبی خلق کرد که یک‌بار ضربه کی‌روش استنلی توسط دروازه‌بان پرسپولیس مهار شد و بار دوم روی خروج عجیب حامد لک، سیرجانی‌ها در موقعیت گلزنی قرار گرفتند که ضربه خطرناک عاشوری از کنار دروازه به بیرون رفت. در ادامه این صحنه‌های خطرناک، پرسپولیس در دقیقه13 به گل رسید. گلی که البته بسیار مشکوک بود و با اعتراض طولانی بازیکنان میزبان همراه شد. حامد پاکدل روی ارسال تند و تیز رامین رضاییان برای زدن ضربه سر به سمت توپ شیرجه رفت اما در صحنه‌های آهسته مشخص شد که توپ با برخورد به‌دست چپ او وارد دروازه شده است. اعتراض بازیکنان میزبان ثمری نداشت و پرسپولیس که در این فصل گل خوردن با دست را تجربه کرده بود گلزنی با دست را هم تجربه کرد. بعد از این اتفاق، گل‌گهر سراپا حمله شد و 20دقیقه بعد از گل پاکدل توانست به گل تساوی برسد. کی‌روش استنلی روی ارسال سعید صادقی و یکی دیگر از اشتباهات متعدد حامد لک، گل تساوی را با ضربه سر به ثمر رساند. 2گل در نیم ساعت ابتدایی و تعداد زیاد موقعیت‌های گلزنی، اتفاقی بود که در سایر دقایق بازی ادامه پیدا نکرد و به‌نظر می‌رسید 2تیم هر چه داشتند در همان نیم ساعت ابتدایی رو کردند. اتفاقات مهم دقایق باقیمانده، فقط اعتراض‌های بی‌پایان به داوری بود. پرسپولیسی‌ها که خودشان گل مشکوکی زده بودند یک‌بار در نیمه اول بابت خطا روی احسان پهلوان و یک‌بار در نیمه دوم روی صحنه هند قاسمی‌نژاد اعتقاد به پنالتی داشتند اما چیزی نصیب‌شان نشد. کمال کامیابی‌نیا هم یک اخطار در نیمه اول گرفت و بعد از آن با خطاهای متعدد در خطر اخراج بود و به همین دلیل گل‌محمدی او را در نیم ساعت پایانی از زمین بیرون کشید. در مجموع، مساوی نتیجه عادلانه‌ای برای این بازی به‌نظر می‌رسید و پرسپولیس حالا باید امیدوار باشد که گل‌گهر همانطور که از قرمزها امتیاز گرفته از آبی‌ها هم امتیاز بگیرد.

  خداحافظی تلخ محرم
سوای سرخابی‌های صدرنشین، مهم‌ترین نتایجی که دیروز در لیگ برتر به‌دست آمد پیروزی مس رفسنجان و فولاد و البته توقف سپاهان در داربی اصفهان بود که به استعفای محرم نویدکیا منجر شد. سپاهان که نخستین باخت این فصل را در هفته چهارم مقابل ذوب‌آهن متحمل شده بود در بازی برگشت هم مقابل همشهری‌اش موفق به گلزنی نشد و با مساوی بدون گل، 2امتیاز دیگر از دست داد. تیم نویدکیا که پیش‌تر از قهرمانی ناامید شده بود حالا دارد مقام سوم را هم از دست می‌دهد و واکنش محرم به این اتفاق، اعلام استعفا در نشست خبری بود. او با وجود نتایج ضعیفش از حمایت مدیران سپاهان برخوردار بوده اما بعد از مساوی دیروز گفت: «امیدوارم باشگاه اجازه بدهد کنار بروم. سپاهان نیاز به آدم جدیدی برای افزایش انرژی دارد.» مساوی سپاهان باعث شد مس رفسنجان به فاصله یک‌امتیازی این تیم برسد. مس دیروز در اراک در آستانه مساوی بدون گل با آلومینیوم بود اما در دقیقه90 توسط عقیل کعبی به گل رسید و به سومین پیروزی‌اش از 4بازی اخیر رسید. این سومین باخت متوالی آلومینیوم و نخستین باخت خانگی این تیم در طول فصل بود. دیگر مدعی رتبه‌های سوم و چهارم یعنی فولاد خوزستان هم دیروز با 2گل بر نفت مسجدسلیمان غلبه کرد. در اتفاقی جالب، گل‌های فولاد را آرش رضاوند و مهدی شیری، بازیکنان مازاد استقلال و پرسپولیس زدند. تیم نکونام حالا هفتم است اما گل‌گهر و پیکان فقط یک امتیاز بیشتر از این تیم دارند. پیکان دیروز میزبان تراکتور بود و با موقعیت‌های زیادی که خلق کرد شایسته پیروزی به‌نظر می‌رسید. اما اخباری در دروازه تراکتور روز بسیار خوبی داشت و همه موقعیت‌های میزبان ازجمله پنالتی مجتبی حقدوست را مهار کرد. هوادار هم در مشهد تیم آخر جدول را یک بر صفر برد و بازی نفت آبادان با نساجی 1-1 مساوی تمام شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید