22
پنج شنبه 5 اسفند 1400
شماره 8447
دانش‌وفناوری
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
گزارش شده که سامسونگ، تجارت تولید تراشه‌های سری اسنپ‌دراگون کوالکام را از دست داده است.
برخلاف اخبار منتشر شده در رسانه‌ها، در جلسه اخیر شورای‌عالی فضای مجازی، درخواست این وزارتخانه برای افزایش پهنای باند بین‌الملل مطرح شده است.
برخی از مدیران غول‌های فناوری جهان مانند گوگل، فیسبوک و آمازون، در حال استعفا از سِمت‌های خود هستند تا در دنیای پرهیاهوی ارزهای دیجیتال مشغول به‌کار شوند.
خبر
بیش از 2 سال از شروع همه‌گیری کووید-19می‌گذرد و دانشمندان هر روز با ابعاد جدیدی از این بیماری مرموز آشنا می‌شوند. یافته‌های دانشمندان نشان می‌دهد علائم و عوارض ناشی از ابتلا به این بیماری بیشتر از آن چیزی است که از ابتدا به‌نظر می‌رسید.

ماجرای رفت و برگشت صیانت

پس از واکنش‌های کاربران و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی، برخی نمایندگان تلاش می‌کنند که طرح صیانت را از مسیرهای قانونی به صحن علنی بازگردانند
گزارش
دقایقی پس از تصویب کلیات طرح صیانت طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی در کمیسیون مشترک بررسی طرح، شبکه‌های اجتماعی به صحنه اعتراض و اظهار نگرانی کاربران تبدیل شد.
مردم ضرر کنند، صیانت اجرا نمی‌شود

مردم ضرر کنند، صیانت اجرا نمی‌شود

لطف‌الله سیاهکلی، سخنگوی کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت در گفت‌وگو با همشهری‌آنلاین، ایراد معاونت قوانین مجلس را شکلی عنوان می‌کند و می‌گوید: ما جزو کسانی بوده‌ایم که اشکال اساسی به طرح گرفته‌ایم و این طرح بیش از ۵ماه است که چکش‌کاری می‌شود و با متخصصان صحبت می‌شود.
مخالفان صیانت نگران سودهای میلیاردی هستند
مخالفان صیانت نگران سودهای میلیاردی هستند
پس از تصویب جنجال‌برانگیز کلیات «طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی» موسوم به طرح صیانت، علی‌اصغر عنابستانی، عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی در گفت‌وگو با همشهری آنلاین به‌شدت از همکاران خود انتقاد کرد.