09
پنج شنبه 5 اسفند 1400
شماره 8447
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مرد سفر باش؛ هم منتظر حادثه، هم فکر خطر باش

بعید می‌دانم کسی باشد این مصرع از استاد سخن را که می‌فرماید «بسیار سفر باید تا پخته شود خامی» نشنیده باشد، اما همان‌قدر هم بعید می‌دانم که اگر اهل ادبیات نباشید بیت آخر این غزل دلنشین را که می‌گوید:«سعدی به لب دریا، دردانه کجا یابی/ در کام نهنگان رو، گر می‌طلبی کامی» در ذهن داشته باشید.
ویژه
در فاصله سال‌های 1986تا 2013، الکس فرگوسن تاریخی تکرارنشدنی در فوتبال بریتانیا خلق کرده است.
می‌گویند فوتبال، ورزش افراد باهوش است اما در فوتبال امروز که همه‌‌چیز در قدرت بدنی خلاصه می‌شود، فیزیک بدنی اهمیت دوچندانی پیدا کرده است.
بسیاری از والدین تا زمانی که فرزندان‌شان به سن بلوغ می‌رسند مشکل خاصی با آنها ندارند، اما همین که آنها به دوران بلوغ وارد می‌شوند، که این دوره تقریباً مصادف با دوره راهنمایی تحصیلی یا دوره اول متوسطه نظام جدید آموزش و پرورش است،
خودش را یک معلم دوچرخه‌سوار معرفی می‌کند و ماجرای سفرهایش با یک ایده درخشان گره خورده است؛ رساندن کتاب به‌دست کودکان در روستاهای دورافتاده.
پیچیده بودن روابط انسانی به همین است؛ به اینکه گاهی در ظاهر همه‌چیز آرام و درست است اما در پشت پرده چیز دیگری جریان دارد؛ اشتباه‌های ویران‌کننده‌ای که از آنها خبر نداریم تا وقتی که تأثیرشان را به وضوح ببینیم.
در سال‌های دهه 60 فوتبال حال و هوای دیگری داشت و زندگی اهالی فوتبال هم شبیه هواداران بود؛ برای همین عموم مردم با فوتبالیست‌های آن دوره خاطرات مشترکی دارند.

رابین‌هودهای دنیای صفر و یک

نگاهی به دنیای مرموز هکرهای ایرانی در نخستین دورهمی قانونی آنها داشته‌ایم
تاریخ کشور به‌خاطر نداشت روزی را که جمعی از هکرها، قانونی و رسمی دورهمی تخصصی‌ای را بی هیچ آشنایی قبلی با یکدیگر برگزار کنند. تا اینکه آخر هفته‌ای زمستانی نخستین رویداد رقم خورد.
فرزندان ایران در خانه دیگران

فرزندان ایران در خانه دیگران

در فوتبال یک اصطلاحی وجود دارد که می‌گویند بهترین دفاع، حمله است؛ یعنی تیمی که پیش افتاده برای اینکه بیش از حد تحت فشار قرار نگیرد به تیم مقابل می‌تازد و به‌اصطلاح حریف را در زمین خودش عقب نگه‌می‌دارد.
تپش قلب زمین
تپش قلب زمین
خلیج‌فارس که در روزگار قدیم به آن دریای پارس می‌گفتند، بدون تردید یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مناطق جهان به لحاظ ژئوپلتیک به شمار می‌رود.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
دیر می‌شود، اگر از همان کودکی بچه‌ها را با کتاب آشنا نکنیم و طعم شیرین غرق شدن در صفحات یک کتاب خواندنی را به آنها نچشانیم، خیلی زودتر از آنکه فکرش را بکنیم دیر می‌شود و دیگر عادت دادن فرزندان به مطالعه سخت خواهد بود.
کتاب انسان در جست‌وجوی معنا در سال1946منتشر شد.
حال و هوای عید نوروز و آغاز فصل بهار برای بسیاری از ما با سفر گره خورده و تعطیلات آغازین سال نو، شرایط مناسبی برای به‌در کردن خستگی سال گذشته و آماده شدن برای شروع سال جدید است.