• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 5 اسفند 1400
کد مطلب : 154876
+
-

به داشته‌هایم فکر می ‌کنم نه نداشته‌ها

تیم ملی بسکتبال امروز در حالی با قزاقستان بازی می‌کند که تحت‌تأثیر کرونا و انتخابات شرایط خوبی ندارد هاشمی سرمربی تیم ملی می‌گوید بعد از 2بازی پیش رو حرف‌هایش را می‌زند

به داشته‌هایم فکر می ‌کنم نه نداشته‌ها

تیم ملی بسکتبال امروز و یکشنبه هفته آینده 2بازی سخت دارد و کرونا و انتخابات فدراسیون شرایط را سخت‌تر کرده است. ایران در پنجره دوم انتخابی جام‌جهانی 2023 امروز با قزاقستان بازی می‌کند و یکشنبه هم مقابل سوریه قرار می‌گیرد. بعد از پنجره اول که ایران در تهران و منامه بحرین را شکست داد، پیش‌بینی‌ها این بود که در تهران با توجه به میزبانی، تیم می‌تواند مقابل قزاق‌ها و سوری‌ها به پیروزی برسد و امتیازات خوبی جمع کند. اما 2اتفاق تیم را تحت‌تأثیر قرار داده است. در شروع اردوهای تیم ملی برای این دو بازی تست چند بازیکن مثبت اعلام شد. چند بازیکن با بدن‌های ضعیف شده به اردو اضافه شدند اما بهنام یخچالی که در بوندس‌لیگا بازی می‌کند، نتوانست به تهران بیاید. شنبه این هفته تست دوم یخچالی مثبت شد، قرار بود سه‌شنبه شب در تهران باشد اما خبری از او نشد. تیم به غیراز او سینا واحدی مصدوم و حامد حدادی را هم ندارد. حدادی در لیگ چین بازی می‌کند و نمی‌خواهد با آمدن به تهران خودش را درگیر پروسه طولانی قرنطینه در چین کند. به همه اینها باید بی‌تدبیری مسئولان ورزش را هم اضافه کرد. بعد از 3بار به تعویق افتادن مجمع انتخاباتی فدراسیون برای انتخاب رئیس، روز نهم اسفند قرار است انتخابات برگزار شود؛ درست یک روز بعد از بازی دوم تیم. در تیم ملی بازیکنانی هستند که عضو کمیسیون ورزشکاران هستند و در مجمع حق رأی دارند. به‌طور حتم نامزدهایی که به‌دنبال رسیدن به صندلی ریاست هستند به‌دنبال لابی با این بازیکنان هستند، درحالی‌که تمرکز این بازیکنان باید روی بازی‌های تیم ملی باشد. مصطفی هاشمی، سرمربی تیم ملی کار راحتی برای این دو بازی ندارد، او باید از شرایط تیم ملی شاکی باشد ولی فعلا ترجیح داده است سکوت کند: «بعد از بازی‌ها حرف می‌زنم.» هاشمی در این شرایط از بازیکنانش تعریف می‌کند تا به آنها روحیه بدهد، به‌نظر می‌رسد تنها دارایی او برای بازی امروز و یکشنبه، انگیزه بالای بازیکنانی است که قرار است جای غایبان را پر کنند.

   وضعیت تیم و خود شما خوب است؟
وضعیت خودم؟! نمی‌دانم. وضعیت تیم خوب است. خوب تمرین کرده‌ایم و امیدوارم که در بازی با قزاقستان و سوریه خوب نتیجه بگیریم.
  قبل از این دو بازی حساس تیم ملی با 2موضوع درگیر شد؛ یکی کرونا و یکی انتخابات فدراسیون. چقدر تیم از این دومسئله آسیب دید؟
من فعلا ترجیح می‌دهم دنبال آسیب‌ها نگردم. همه تمرکزم روی این دو بازی است. حتما بعد از این بازی‌ها توضیحات کامل را به خانواده بزرگ بسکتبال
 می‌دهم.

  قرار بود سه‌شنبه‌شب بهنام یخچالی به ایران بیاید، البته به شرطی که تست کرونایش منفی باشد. ولی خبری از آمدن او به ایران نیست.
بله او نتوانست از آلمان به ایران بیاید. بهنام را نداریم.

  نبودش چقدر می‌تواند در بازی فردا تأثیر بگذارد؟
به نداشته‌هایم فکر نمی‌کنم، فعلا بهتر است به داشته‌هایم فکر کنم. همه بازیکنانی که الان در تیم هستند و می‌توانند بازی کنند، دلاورند و این را در بازی‌هایی که در پیش داریم ثابت می‌کنند.

  سینا واحدی هم مصدوم است.
بله پزشکان تشخیص دادند که تا 3هفته نمی‌تواند بازی کند و باید استراحت کند.

  گفتید به نداشته‌ها فکر نمی‌کنید، ولی داشته‌ها در حدی هستند که بتوانند جای نداشته‌ها را پرکنند؟
می‌توانند. به‌طور یقین همه بازیکنانی که دارم، بازیکنان بزرگی هستند. در این مدت خیلی خوب تمرین کرده‌اند، به وظایف فنی‌شان آشنا هستند، به تیم تعهد کافی دارند و من از اینکه این مدت کنارشان بودم و با هم تمرین کردیم، خوشحالم.

  جوانان تجربه کافی ندارند و باتجربه‌ها هم اینقدر پرتوان نیستند که بتوانند دقایق زیادی در زمین باشند. به‌نظر می‌رسد بیشتر روی بالا بردن روحیه تیم تمرکز کرده‌اید.
کار مربیگری 20درصد فنی است و 80درصد مدیریتی. این مسئله‌ای است که کمتر در بسکتبال ما به آن توجه شده و آن را درک کرده‌اند. وظیفه کادر فنی این است که از نظر فنی، جسمانی و روانی تیم را به بالاترین سطح آمادگی برساند تا بازیکنان بتوانند توانایی‌های خودشان را نشان بدهند. ما هم در این مدت این کار را کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم به نتیجه‌ای که می‌خواهیم برسیم.

  دوره قبل ایران قزاقستان را شکست داده اما قزاق‌ها این بار قوی‌تر آمده‌اند. چه پیش‌بینی‌ای از بازی دارید؟
قزاقستان تیم بسیار خوبی است. فیزیکی است و از ما قدبلندتر است. یک بازیکن را در بازی‌های قبلی نداشتند که در این بازی به آنها اضافه شده است. ولی ما هم بازیکنان دلاوری داریم که می‌توانند مقابل آنها بازی خوبی انجام بدهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید