02
پنج شنبه 5 اسفند 1400
شماره 8447
سیاست
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

همه مخالفان طرح صیانت

سرمقاله
طرح صیانت یا هرنام دیگری که روی آن بگذارند، از معدود تصمیمات حاکمیتی است که مرزبندی‌های سیاسی کشور به‌خاطر آن به‌هم ریخت و مخالفان و منتقدان آن در همه طیف‌ها وجود دارد.
ویژه
وزیر امورخارجه عمان دیروز به تهران آمد و با رئیس‌جمهور و وزیر امورخارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد؛ سفری که به فاصله اندکی از بازگشت رئیس‌جمهور از قطر انجام می‌شود و نشان می‌دهد دولت ‌سیزدهم با گام‌های جدی، مصمم به پیشبرد هرچه مؤثرتر «دیپلماسی همسایگی» است.
دولت
دوراهی‌های انتخاب رئیس دولت سیزدهم بر سر برخی مسائل مزمن و حاشیه‌دار نهادهای تصمیم‌ساز که در سوی مقابل دغدغه مردم هستند، کم نیستند.

خطوط قرمز ایران در مذاکرات وین؛ عبور ممنوع

امیرعبداللهیان: طرف آمریکایی عمدتا پیام‌های مثبت مطرح کرده اما برای اثبات حسن‌نیت خود اقدام عملی انجام نداده ‌است
دیپلماسی
این روزها اگرچه دیدارها و گفت‌وگوهای دیپلماتیک در وین با هدف لغو تحریم‌ها علیه کشورمان ادامه دارد، اما همه طرف‌ها اذعان دارند که با توجه به پیشرفت‌های به‌دست آمده و ابتکار عمل مذاکره‌کنندگان ایران، مذاکرات در مرحله نهایی قرار گرفته و موفقیت در آن، به ابتکار و انعطاف طرف‌های غربی و به‌ویژه آمریکا بستگی دارد؛ موضوعی که به‌نظر می‌رسد همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

عزم راسخ دولت در مبارزه با فساد

رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مبارزه با فساد در جریان نشست‌خبری دیروز خود، گزارشی از تازه‌ترین اقدام‌های این معاونت در زمینه مبارزه با فساد در دستگاه‌های اجرایی ارائه و تأکید کرد که دولت سیزدهم با عزمی جزم، با فساد و ناکارآمدی مبارزه می‌کند.
نقل‌قول‌خبر / محمدباقر قالیباف،رئیس مجلس
کشورهای اسلامی قبح ارتباط با رژیم صهیونیستی را از بین نبرند و حتی دولت‌ها و ملت‌های اسلامی باید هزینه برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی را برای چنین کشورهایی بالا ببرند.