• شنبه 18 اردیبهشت 1400
  • السَّبْت 26 رمضان 1442
  • 2021 May 08

مبارزه مشروع با رژیم‌غاصب تا همه‌پرسی

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی تلویزیونی به‌مناسبت روز جهانی قدس: اسرائیل نه یک کشور، که یک پادگان تروریستی علیه ملت فلسطین و دیگر ملت‌های مسلمان است
رهبر معظم انقلاب اسلامی در آخرین جمعه از ‌ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس با اشاره به تغییر جدی موازنه قوا به نفع دنیای اسلام و جبهه مقاومت و در مقابل، افول آشکار قدرت آمریکا و رژیم صهیونیستی، عادی‌سازی روابط با چند دولت ضعیف را مانع حرکت رو به زوال رژیم اشغالگر ندانستند و با تأکید بر اجرای مطالبه منطقی همه‌پرسی از همه ساکنان اصلی فلسطین برای تعیین نظام سیاسی این کشور، خطاب به مجاهدان فلسطینی گفتند: مبارزه مشروع و اخلاقی خود با رژیم غاصب را به قدری ادامه دهید که ناچار به قبول این مطالبه مترقی شود.
گزارش میدانی همشهری از مراکز منتخب سلامت و سردرگمی در روند واکسیناسیون کرونا حکایت دارد

آشفتگی

واکسیناسیون سالمندان بالای 80سال به‌عنوان نخستین گروه از فاز دوم، از 7اردیبهشت، آغاز شد. با اینکه قرار بود این افراد پس از تماس کارشناسان وزارت بهداشت برای واکسیناسیون به مراکز منتخب سلامت مراجعه کنند، اما گزارش میدانی همشهری از چندین مرکز سلامت، از آشفتگی مراجعه‌کنندگان به این مراکز و دستورالعمل‌های مختلف مراکز سلامت حکایت دارد.

کرونا و دغدغه اشتغال زنان

زنان پایه‌های اصلی جوامع‌ بشری‌اند و بی‌توجهی به دغدغه‌های آنها می‌تواند جامعه را در مسیر نگران‌کننده‌ای قرار دهد.

با شهرفروشی، تهران به شهری تنبل تبدیل شد

بحث شهری که با استانداردهای جهانی بتواند رشد کند، یک درددل جهانی است. من از اصطلاح زیست‌پذیر استفاده نمی‌کنم، ولی معتقدم که شهری با استانداردهای جهانی باید داشته باشیم.

نگذارید با 100هزار رأی وارد شورا شوند

«مگاپروژه این دوره شهرنفروشی بود»؛ این جمله‌ای بود که شهردار تهران در نشست پرسش و پاسخ با نمایندگان رسانه‌ها و شهروندان پنجشنبه‌شب در میزگرد مجازی کلاب‌هاوس بیان کرد. پیروز حناچی  دراین نشست که بیش از 4 ساعت به طول انجامید ضمن پاسخ به منتقدان، از اقداماتی گفت که در این دوره از مدیریت شهری در تهران انجام شده و اقداماتی که برای اصلاح رویه غلط گذشته، دیگر انجام نشده است.

تبعیض جنسیتی کرونا

کرونا از همان ابتدا بر آتش بحران‌های بسیاری دمید و موجب شد نه‌تنها مشکلات گذشته با شدت بیشتر بسط پیدا کنند بلکه زمینه را برای بروز و ظهور مشکلات جدیدی مهیا کرد.
زهرا شجاعی در گفت‌وگو با همشهری:

دیگر نمی‌توان حق حضور زنان در عرصه رقابت را سلب کرد

کاندیداتوری زنان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری است؛ موضوعی که در دوره‌های اخیر بارها محل بحث‌های بی‌نتیجه بوده و همچنان جامعه زنان از داشتن کاندیدا در این عرصه محروم مانده‌اند.