• یکشنبه 5 اردیبهشت 1400
  • الأحَد 13 رمضان 1442
  • 2021 Apr 25

کنکور از رونق می‌افتد

همشهری از جلسه دیروز شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره طرح جدید ساماندهی کنکور گزار ش می‌دهد
بعد از گذشت 14سال از تصویب قانون حذف کنکور و شکست کامل این قانون در مرحله اجرا، حالا خبر رسیده که تعدادی از اعضای شورای انقلاب فرهنگی، در تلاشند به روش دیگری، قانون مورد نظر را محقق کنند. هدف طرح جدیدی که در این شورا مطرح شده این است که سهم نمرات امتحانات نهایی در پذیرش دانشگاه‌ها افزایش یابد و به 60درصد برسد.
همشهری از جزئیات نام‌نویسی سالمندان در پایگاه‌های سلامت و صف‌های متقاضیان دریافت واکسن کرونا گزارش می‌دهد

ثبت‌نام واکسیناسیون آغاز شد

ثبت‌نام اولویت دوم واکسیناسیون کرونا در کشور آغاز شد. بر این اساس افراد بالای 60سال می‌توانند با مراجعه به پایگاه و مراکز جامع سلامت تحت پوشش معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران برای واکسیناسیون کرونا ثبت‌نام کنند.

تهران در مدار نوآوری

شهرهای نوآور به‌طور معمول دارای 3سطح، شامل افراد خلاق ساکن در شهر، لایه میانی ارتباط‌دهنده و شرکت‌های نوآور شهری هستند.

از ناقلان بدون علامت بترسید

قرارگرفتن در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا و مواجهه با پیک جدید، خستگی مردم پس از گذشت یک‌سال و پیدانشدن چشم‌انداز روشنی برای اتمام همه‌گیری در آینده نزدیک، سردرگمی زیادی ایجاد کرده است.

حاکمیت، شرایط را برای انتخاب بهترین‌ها فراهم کند

به خرداد، ماه انتخابات نزدیک می‌شویم. 28خردادماه علاوه بر انتخابات ریاست‌جمهوری، رأی‌گیری برای انتخاب اعضای شورای ششم شهر تهران هم برگزار می‌شود. بعد از ثبت‌نام نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا، اکنون مرحله بررسی صلاحیت نامزدها در جریان است.

7 پیامد خشکسالی برای محیط‌زیست ایران

2سال پیاپی هوا تا نیمه‌های خرداد ابری بود و باران دشت‌های خشک کشور را تا پر شدن برخی از سفره‌های آب زیرزمینی همراهی کرد.
در گفت‌وگوی همشهری با سعید مدنی، جامعه‌شناس مطرح شد

4 اشتباه سیاستگذاری در مدیریت کرونا

کرونا طبق اعلان رسمی، 14‌ماه پیش وارد ایران شد. ویروسی که در اتحادی نامیمون با برخی کژکارکردها و ناکارآمدی‌های کهنه در ساختار مدیریتی کشور، به جان و مال ایرانیان زده و آثار و تبعات بسیار جدی و دردناکی را از خود در ساحت‌های مختلف جامعه ایرانی بر جای گذاشته است.

گپ روز/ شجریان مثل دماوند است

تهران منضبط شد