61
یکشنبه 27 مرداد 1398
شماره 7738
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بافت تاریخی کرمان بر لبه پرتگاه

مدیر پایگاه میراث فرهنگی بافت تاریخی کرمان: ۵۰۰ هکتار بافت تاریخی در استان وجود دارد که احیای آن نیازمند اعتبارات است
توسعه
بافت تاریخی کرمان که از آن به عنوان چاه نفت این شهر یاد می‌شود، این روزها نه‌تنها هیچ نقش عملی‌ای در گردشگری ندارد، بلکه به دلیل اجرای طرح‌های عمرانی و نوسازی با تهدید جدی مواجه شده است.
اخبار ویژه
فرمانده انتظامی سیرجان از کشف یک تن پسته سرقتی از یک سارق و یک مالخر در این شهرستان خبر داد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافت گفت: کشت زعفران در شهرستان بافت رونق گرفته است.
جانشین انتظامی رابر از دستگیری شرور سابقه‌دار و تحت تعقیب در این شهرستان خبر داد.
ورزشگاه امام علیع شهر سیرجان با تأیید سازمان لیگ میزبان دیدار 2 تیم نساجی و گل‌گهر خواهد بود.
«حسین جوادنیا»، بخشدار مرکزی فهرج، که هنگام بازگشت از مأموریت از کرمان، در جاده دچار حادثه رانندگی شد، در بیمارستان بم درگذشت.
فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان گفت: برای تشدید کنترل محورهای مواصلاتی، مأموران کلانتری 11 این فرماندهی به یک دستگاه خودرو سواری مشکوک شدند.
فرماندار شهرستان جاسک گفت: با پیگیری استاندار هرمزگان در دیدار با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، افزایش پروازهای مسافری این استان در دستور کار قرار گرفت و لزوم توسعه پروازهای استان هرمزگان با برقراری پروازهای روزانه ابوموسی - بندرعباس و همچنین راه‌اندازی پرواز جاسک - تهران تأکید کرد این موضوع با موافقت رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در دستور کار این سازمان قرار گرفت.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۲۴هزار بازمانده از تحصیل در زاهدان زندگی می‌کنند که اگر در این زمینه برنامه‌ریزی نشود این تعداد در پایان سال جاری به حدود ۲۷هزار نفر می‌رسد.

محصول ریگانی ها در خرماپزان سوخت

کشاورزی
به گفته فرماندار شهرستان ریگان بر اثر نوسانات دمایی و طوفان شدید ۳۰۰ میلیارد تومان به نخلداران این شهرستان خسارت وارد شده که کم‌سابقه و نگران‌کننده است.

هرمزگان، چهارمین استان فقیر کشور

بر اساس اخبار منتشره مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و نهادهای حمایتی، هرمزگان در ردیف 4 استان اول فقیر کشور قرار دارد و این زیبنده پایتخت اقتصادی کشور نیست.
قاچاقچیان در کمین عقرب‌ها

قاچاقچیان در کمین عقرب‌ها

‌رئیس اداره حفاظت محیط زیست زابل: صید عقرب در ایران ۳۰ تا ۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی و یک تا ۶ ماه محکومیت کیفری دارد
وقتی اخبار مربوط به عقرب‌ها در سیستان و بلوچستان را جست‌وجو می‌کنیم، مطالب مختلفی از زنده‌گیری آن‌ها گرفته تا ثبت 1۶۹۴ عقرب‌گزیدگی در ۱۱۴روز اول سال جاری و مرگ چند کودک بر اثر گزش عقرب مشاهده می‌شود. در این میان قاچاق عقرب نیز مزید بر علت شده است.
وقتی آب‌شیرین‌کن‌ها خطرساز می‌شوند
وقتی آب‌شیرین‌کن‌ها خطرساز می‌شوند
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان: آب‌شیرین‌کن‌هایی که نزدیک به دریا نیستند به خاک آسیب می‌رسانند و آب‌خوان‌ها را تخریب می‌کنند
استان هرمزگان به دلیل کاهش نزولات جوی و بیش از 2 دهه خشکسالی از جمله استان‌های درگیر با بحران کم‌آبی است.
درمان ۳۵ کودک کم‌شنوا و ناشنوا
رئیس اداره بهزیستی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: مرکز خانواده و کودکان کم‌شنوا و ناشنوا در این شهرستان موفق به درمان ۳۵ کودک ناشنوا و کم‌شنوا شده است.
راه‌اندازی ترمینال دریایی در سیریک
راه‌اندازی ترمینال دریایی در سیریک
سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان با اشاره به ‌راه‌اندازی ترمینال مسافری دریایی در سیریک گفت: وجود ترمینال دریایی در سیریک موجب توسعه روابط ایران با کشورهای دیگر می‌شود.

راهکارهای استانداری برای تنظیم قیمت مرغ کرمان

بازار
استاندار کرمان گفت: اگر مرغداری یا یک واحد تولیدی طیور تخلفی انجام می‌دهد به سرعت باید از سوی مراجع ذی‌ربط شناسایی و مجوزهای آن باطل شود یا به نحوی برخورد شود تا تخلف دیگر تکرار نشود.

نیروگاه ۵۸ مگاواتی برق رفسنجان آماده افتتاح

انرژی
به گفته نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، نیروگاه ۵۸ مگاواتی شرکت مهندسی راهبران برق رفسنجان که با مبلغ ۲۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده آماده افتتاح است.

۸۲۴۶ دانش‌آموز هرمزگانی در مدارس کانکسی و کپری

آموزش
8۲۴۶ دانش‌آموز هرمزگانی در مدارس کانکسی و کپری که بیشتر در دورافتاده‌ترین نقاط استان هرمزگان واقع است، درس می‌خوانند.
PDF یکشنبه 27 مرداد 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
ترکیدگی لاستیک پراید و برخورد آن با خودرو پلیس در شهرستان قلعه‌گنج کرمان ۲ کشته و یک مصدوم بر جا گذاشت.
مسئول دبیرخانه نخستین گردهمایی عکاسان سیستان و بلوچستان از برگزاری نخستین گردهمایی عکاسان استان به مناسبت روز جهانی عکس تاریخی در زاهدان خبر داد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از استقرار دومین کاروان سلامت در قالب طرح نذر آب در روستاهای شمال استان خبر  داد.
رئیس اداره حفاظت محیط ‌زیست زابل در شمال سیستان و بلوچستان گفت: حریم تالاب بین‌المللی هامون دستخوش ورود دوباره شترها شد.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر گفت: سالانه حدود ۵۰ هزار تن خرما در این شهرستان تولید می‌شود که ضروری است خرمای ایرانشهر به نام خود این منطقه در بازارهای داخلی و خارجی عرضه شود.
رئیس اداره امور عشایری شهرستان ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: عشایر این شهرستان سالانه بیش از ۶۰۰ تن گوشت قرمز تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.