• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 27 مرداد 1398
کد مطلب : 72975
+
-

تولید سالانه ۵۰ هزار تن خرما در ایرانشهر

کشاورزی
تولید سالانه ۵۰ هزار تن خرما در ایرانشهر

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر گفت: سالانه حدود ۵۰ هزار تن خرما در این شهرستان تولید می‌شود که ضروری است خرمای ایرانشهر به نام خود این منطقه در بازارهای داخلی و خارجی عرضه شود. 

 «ابوذر کوثری» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: ایرانشهر با ۱۰ هزار هکتار نخلستان و تولید سالانه حدود ۵۰ هزار تن خرما از صنایع تبدیلی و بسته‌بندی مناسبی برخوردار نیست، به طوری که خرمای تولیدی این شهرستان به نام مناطق دیگر در بازار عرضه می‌شود. 

وی بیان کرد: ایرانشهر قطب تولید خرما به ویژه خرمای ربی در سطح سیستان و بلوچستان و کشور است؛ اما هیچ نشانی از این شهرستان در تولید این خرمای مشهور در سطح کشور به چشم نمی‌خورد. 

فرماندار ایرانشهر گفت: در شهرستان‌های جنوب سیستان و بلوچستان با توجه به این‌که شغل اکثر مردم کشاورزی است صنایع فرآوری و تبدیلی خرما وجود ندارد و کشاورزان محصول خرما را از طریق دلالان به فروش می‌رسانند. 

وی گفت: در نشستی که با فرمانداران و کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان‌های جنوب سیستان و بلوچستان در خصوص نرخ‌گذاری خرما برگزار شد، پس از تبادل نظر و به اجماع نظر حاضران در این نشست برآورد کارشناسی قیمت انواع خرما با احتساب منافع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در سال ۹۸ اعلام شد که خرمای مضافتی از درجه یک تا سه، ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان و خرمای ربی از درجه یک تا سه ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان نرخ‌گذاری شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید