• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 27 مرداد 1398
کد مطلب : 72956
+
-

راهکارهای استانداری برای تنظیم قیمت مرغ کرمان

استاندار کرمان گفت: اگر مرغداری یا یک واحد تولیدی طیور تخلفی انجام می‌دهد به سرعت باید از سوی مراجع ذی‌ربط شناسایی و مجوزهای آن باطل شود یا به نحوی برخورد شود تا تخلف دیگر تکرار نشود. 

به گزارش ایسنا «محمدجواد فدایی» در جلسه تنظیم بازار استان پیرامون قیمت مرغ مصرفی در استان گفت: به طور کلی قیمت هرکالایی تابع 2 بخش مواد اولیه و نحوه مدیریت است. 

وی بر پیگیری و اجرای مصوبات تنظیم بازار در شهرستان رفسنجان به عنوان الگویی برای سایر شهرستان‌های استان تاکید کرد و گفت: باید ظرف مدت ۱۵ روز ۵ میلیارد تومان به تولیدکنندگان این حوزه تسهیلات اعطا شود و همچنین خروج مرغ زنده از استان کرمان ممنوع شود. 

وی با اشاره به اهمیت نقش مدیریت در قیمت افزود: معتقدم بخش مهم در قیمت بازار به نحوه مدیریت بر می‌گردد. پس از ۲۰ یا ۳۰ سال تجربه مرغداری در کشور و استان کرمان ما هنوز شاهد یک‌سری اشکالات اولیه هستیم که جای سوال دارد آیا در دنیای امروز این موارد جایز است؟ آیا پس از این همه مدت و کسب تجربه، سوءمدیریت‌های این‌چنینی مایه شرمساری نخواهد بود؟ 

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان درباره افزایش بی‌رویه قیمت برخی کالاها گفت: مردم حس خوبی به قیمت‌ها ندارند و نباید این قضیه سبب شود در مردم احساس سوءمدیریت به وجود آید. 

فدایی درباره خلأهای موجود مطرح‌شده از سوی برخی تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان گفت: این‌که باسکول‌ها متفاوت‌اند یا پول تولید‌کنندگان با تأخیر پرداخت می‌شود، باید پیگیری و حل و فصل شود، اما این دلایل نباید بر قیمت مرغ یا سایر کالاها تاثیر بگذارد و توجیهی برای افزایش قیمت‌ها باشد. 

وی خطاب به مدیران استانی حاضر در جلسه گفت: معتقدم وقتی زمینه‌ای را می‌توان توسط شخص مدیر، مدیریت و کنترل کرد، اما به دلایلی به دست دلالان بیفتد، نشان‌دهنده ناکارآمدی مدیریتی است. 

همچنین «رضا سنجری»، مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان، در این جلسه گفت: در ابتدای تصویب قیمت مرغ در ستاد تنظیم بازار کشور تقریباً در همه شهرهای استان کرمان قیمت مرغ در حدود ۱۴ هزار تومان بود و جایی که قیمت مصوب را رعایت نمی‌کردند، مهلتی دادیم که هفته به هفته ۵۰۰ تومان قیمت را کاهش دهند، تا فشار زیادی به این بخش وارد نشود. اما این بازار در کشور از نظم جامع و خاصی برخوردار نبود و سبب شد شاهد افزایش بی‌رویه و بی‌نظمی قیمت مرغ در هر نقطه از کشور و به تبع آن در استان باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید