• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 27 مرداد 1398
کد مطلب : 72951
+
-

افزایش بازماندگان از تحصیل در زاهدان

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۲۴هزار بازمانده از تحصیل در زاهدان زندگی می‌کنند که اگر در این زمینه برنامه‌ریزی نشود این تعداد در پایان سال جاری به حدود ۲۷هزار نفر می‌رسد.
  به گزارش تسنیم «علیم یارمحمدی» افزود: امروز 450 هزار حاشیه‌نشین در زاهدان زندگی می‌کنند و ما در مناطق حاشیه‌نشین زاهدان با کمبود جدی فضای آموزشی مواجه هستیم. 

وی گفت: منطقه «کریم‌آباد» زاهدان با 80 هزار نفر جمعیت امروز مدرسه دخترانه ندارد و این برای ما یک درد است. ضرورت دارد وزارت آموزش و پرورش برای حل چنین معضلاتی ورود جدی‌تری داشته باشد و اعتبارات ویژه در نظر بگیرد. 

یارمحمدی با بیان این‌که ایجاد مدرسه برای قشر عشایری نیاز جدی استان است، ادامه داد: به‌ویژه در زاهدان این نیاز جدی‌تر است چراکه بیشترین جمعیت نیمه‌سیار عشایری استان را دارد و عمده بازماندگان تحصیل استان حاشیه‌نشینان و عشایر زاهدان هستند. 

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: استان پهناور سیستان و بلوچستان را باید جوانان تحصیل‌کرده آن آباد کنند که راه آن توسعه آموزش و پرورش است و همه ما باید برای تحقق عدالت آموزشی در استان بیش از پیش تلاش کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید