• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 27 مرداد 1398
کد مطلب : 72981
+
-

راه‌اندازی ترمینال دریایی در سیریک

دریا
راه‌اندازی ترمینال دریایی در سیریک

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان با اشاره به ‌راه‌اندازی ترمینال مسافری دریایی در سیریک گفت: وجود ترمینال دریایی در سیریک موجب توسعه روابط ایران با کشورهای دیگر می‌شود. 

 «عباس میرزاد» در گفت‌و‌گو با مهر با اشاره به ‌راه‌اندازی ترمینال مجهز مسافرت دریایی در سیریک گفت: وجود ترمینال دریایی در سیریک موجب توسعه روابط ایران با کشورهای منطقه نظیر عمان، پاکستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین اقیانوس هند می‌شود. 

وی افزود با توجه به ظرفیت‌های دریایی و موقعیت استراتژیک شهرستان سیریک، ترمینال دریایی سیریک به کشورهای همسایه خلیج فارس و عمان با مشارکت بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود. 

میرزاد با اشاره به وجود ظرفیت‌های مختلف به‌ویژه در حوزه دریایی در شهرستان سیریک، افزود: توسعه گردشگری به‌ویژه گردشگری دریایی یکی از اولویت‌های استان است. 
وی بیان کرد: شهرستان سیریک که با کشورهای حوزه دریای عمان و خلیج فارس همسایه است و ساکنان این شهرستان با مردم کشورهای یادشده فرهنگ مشترک دارند، می‌تواند با راه‌اندازی ترمینال دریایی بخشی از مشکل حمل ونقل را مرتفع کند. 

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری با اشاره به ظرفیت‌های سیریک بیان کرد: شهرستان سیریک ظرفیت مناسبی دارد برای اشتغال‌زایی در بخش‌های توسعه صادرات، احیای ترمینال دریایی، توسعه صنعت توریسم و گردشگری، آبزی‌پروری ماهی و میگو، تفریحات و بازی‌های آبی و ساحلی و بسیاری از مشاغل کوچک و زودبازده اقتصادی در بخش مشاغل خانگی و صنعتی و تجاری.

این خبر را به اشتراک بگذارید