5
یکشنبه 27 مرداد 1398
شماره 7738
زیست‌بوم
23023611
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

گردوغبار سیستان بدون آب فرونمی‌نشیند

گزارش2
مشکل گردوغبار در سیستان به‌دلیل شرایط ناپایدار تالاب است و حل آن به تلاش‌های بیرون از استان در زمینه دیپلماسی آب و تعدیل فشار‌های اقلیمی در ایران و افغانستان وابسته است.
ویژه
دادستانی مشهد وارد پرونده «مرگ 7قلاده ببر در باغ‌وحش» مشهد شد تا پرده از آنچه در زندگی گربه‌سانان غیرطبیعی است، بردارد. معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی از احضار چند مقام مسئول در این پرونده خبر داد.
غار باستانی قلعه کرد آوج، یادگار دوران پارینه‌سنگی بشر در ایران که محل زندگی انسان‌های نخستین بود و تاریخ استقرار در آن به 45هزار سال قبل بازمی‌گردد به روی گردشگران گشوده می‌شود.
شرکت کنترل کیفیت هوای تهران: هوای پایتخت امروز  یکشنبه به دلیل افزایش غلظت ازن و ذرات معلق برای گروه‌های حساس ناسالم است

گور ایرانی قربانی حفاظت ضعیف و تله‌گذاری

طی 10‌ماه گذشته 6رأس گورخر در معرض انقراض ایرانی در کشور تلف شدند
حیات وحش
گورخر جوان ایرانی که برای نوشیدن آب به نزدیکی آبشخوری در پارک ملی و حفاظت‌شده توران رفته بود، در تله کارگذاشته شده توسط شکارچیان غیرمجاز گرفتار شد و هرچه برای رهایی از تله شکارچیان تلاش کرد، بی‌فایده بود.
میراث و گردشگری
علی لاریجانی، رئیس مجلس صبح دیروز در نامه‌ای به حسن روحانی رئیس‌جمهوری، قانون تشکیل «وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی» را ابلاغ کرد.
PDF زیست‌بوم
کوتاه زیست‌بوم
ساماندهی قانون صادرات حیوانات کمیاب روی میز دولت/قشم رکورد 5/ 2میلیون گردشگر را شکست/طعمه‌گذاری برای دفع موریانه‌ها از بقعه ایلخانی در بافت تاریخی یزد