• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 27 مرداد 1398
کد مطلب : 72980
+
-

درمان ۳۵ کودک کم‌شنوا و ناشنوا

رئیس اداره بهزیستی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: مرکز خانواده و کودکان کم‌شنوا و ناشنوا در این شهرستان موفق به درمان ۳۵ کودک ناشنوا و کم‌شنوا شده است. 

 «ابراهیم نرماشیری» در گفت‌وگو با ایرنا با بیان این‌که مرکز خانواده و کودکان کم‌شنوا و ناشنوا تخصصی‌ترین مرکز برای درمان کودکان در جنوب استان است، افزود: در این مرکز تربیت شنیداری، آزمایش‌های ادیولوژیک، گفتاردرمانی و روان‌شناسی به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌شود. 

وی با بیان این‌که بعد از کاشت حلزون، آموزش کودکان و خدمات پرورش شنوایی و هدایت به مدارس در این مرکز ارائه می‌شود، ادامه داد: آموزش و تربیت شنوایی در کودکان دارای اهمیت زیادی است و اداره بهزیستی ۹۰ درصد هزینه‌های درمان کودکان ناشنوا و کم‌شنوا را پرداخت می‌کند. 

رئیس اداره بهزیستی ایرانشهر اظهار کرد: هدف اصلی مرکز خانواده و کودکان کم‌شنوا و ناشنوا، تربیت و آموزش کودکان برای آمادگی ورود به مدارس است. 

 نرماشیری گفت: آموزش‌های لازم تربیت شنیداری و گفتاردرمانی توسط کارشناسان گفتاردرمان و شنوایی‌شناسی در این مرکز ارائه می‌شود تا دانش‌آموزان برای حضور در مدارس استثنایی و عادی آماده شوند. 

« نارویی»، کارشناس گفتاردرمانی این مرکز نیز گفت: ۶ کودک که مشکل گفتاری و شنوایی داشتند توانستند با فراگیری آموزش‌های لازم امسال به مدارس عادی راه پیدا کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید