• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 27 مرداد 1398
کد مطلب : 72957
+
-

نیروگاه ۵۸ مگاواتی برق رفسنجان آماده افتتاح

انرژی
نیروگاه ۵۸ مگاواتی برق رفسنجان آماده افتتاح

به گفته نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، نیروگاه ۵۸ مگاواتی شرکت مهندسی راهبران برق رفسنجان که با مبلغ ۲۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده آماده افتتاح است. 

به گزارش ایرنا ، «احمد انارکی‌محمدی»  افزود: تأمین انرژی برق طرح‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان کرمان که طی چند سال اخیر مورد بهره‌برداری قرار گرفتند و در حال فعالیت هستند، نیز ضروری است. در این زمینه اجرای نیروگاه‌های کوچک، خورشیدی و سیکل ترکیبی توسط بخش خصوصی در دستور کار بود و نمونه آن نیز نیروگاه ۵۸ مگاواتی برق رفسنجان است که می‌تواند پاسخ‌گوی تأمین برق شرکت‌های صنعتی باشد. 


مشکل افت ولتاژ برق رفسنجان و انار رفع شد

به گفته نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با پیگیری‌های انجام‌گرفته از سوی شرکت توانیر سال گذشته با جذب اعتبار ۳۰ میلیارد ریال اعتبار مشکل ۷۰ درصد افت ولتاژ و قطعی برق این 2 شهرستان رفع شد. 

انارکی‌محمدی افزود: مشکل افت ولتاژ و قطعی برق در بیشتر مناطق شهری و روستایی این 2 شهرستان از سال‌ها قبل وجود داشت و مشکلاتی مانند خراب شدن وسایل برقی منازل را به وجود می‌آورد که سال گذشته با پیگیری مدیرعامل توانیر کشور اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی در این خصوص برای رفع این معضل جذب شد. 

وی ادامه داد: این اعتبار از محل شرکت توانیر کشور جذب و ۷۰ درصد مشکل رفع شد و برای ۳۰ درصد مشکل باقی‌مانده نیز امسال پیگیری خواهیم کرد. با توجه به وجود تورم پیش‌بینی می‌کنیم که اعتباری حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیارد ریال برای این رفع افت ولتاژ و قطعی برق نیاز است. 

انارکی‌محمدی گفت: امیدوارم با جذب این اعتبار بتوانیم مشکل باقی‌مانده را حل کنیم، چون با وجود این مشکل وسایل خانگی مردم می‌سوخت و از بین می‌رفت و هیچ نهادی هم پاسخ‌گو نبود. 


محور امین‌شهر به انار دوبانده می‌شود 

نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: دوبانده شدن محور امین‌شهر به انار به طول ۴ کیلومتر در حال انجام است. 

 انارکی‌محمدی بیان کرد: اجرای این طرح از دی‌ماه سال گذشته با اعتباری افزون بر ۳۵ میلیارد ریال آغاز شده و تاکنون نیز ۱۲ هزار متر‌ مربع آسفالت آن در قالب ۲ کیلومتر انجام شده است و تا ۴ ماه آینده تکمیل می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد. 

وی گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده، این هزینه از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی تأمین شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید