10
دو شنبه 12 آبان 1399
شماره 8075
جامعه
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

خدمات روان‌شناسی تبدیل به«کالای لوکس» شده است

گزارش
رئیس سازمان نظام روان‌شناسی گفت: اکنون به‌خاطر محدودیت‌ها و مشکلات ایجاد شده ناشی از کرونا، نرخ شیوع نشانه‌های روان‌شناختی افزایش داشته است؛ به‌طوری‌که استرس، اضطراب، تعارض، افسردگی، وسواس و سایر نشانه‌ها رو به افزایش است.
ویژه
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره آمار قبولی‌های کنکور در گروهای آزمایشی گفت: در مجموع تعداد ۱۸۹هزارو۹۴۸داوطلب در کنکور۹۹ پذیرفته شدند که از این تعداد در گروه آزمایشی علوم ریاضی تعداد ۶۲هزارو۸۴۸داوطلب، علوم تجربی ۶۱هزارو۵۱۷نفر، علوم‌انسانی ۵۵هزارو۵۷ داوطلب، هنر ۶۱هزارو۹ داوطلب و در نهایت در گروه آزمایشی زبان نیز ۴۴۱۷داوطلب موفق به کسب صندلی رشته‌های باآزمون دانشگاه‌ها شدند.
وزیر آموزش و پرورش درباره ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی، گفت: اکنون مشکل ما ظرفیت دانشگاه فرهنگیان نیست؛ زیرا پیرامون آموزش و پرورش حدود ۸۰هزار نفر افرادی هستند که یا مربی پیش‌دبستانی، خرید خدمت، سرباز‌معلم و یا حق‌التدریس بوده‌اند که اکنون شاغل و مشغول به‌کار هستند.
روایت خانواده‌هایی که تغییرات ناشی از کرونا باعث مهاجرت‌شان از شهر‌ها به شهرستان‌ها و روستاها شده است

مهاجرت معکوس در زمانه کرونا

گزارش
غروب همان روز که کامیون اسباب و لوازم خانه‌شان را از تهران آورد به هندوآباد و همه اهالی ده دیدند که یک بچه شهری برای همیشه آمده تا در روستا زندگی کند، درست وسط نماز مغرب و عشاء، آنجا که امام جماعت از ثواب نماز غفیله حرف می‌زد، یکی از مردهای روستا از صف عقب دست گذاشت روی شانه‌اش و گفت: «واقعا واسه همیشه اومدی اینجا زندگی کنی؟ همه از هندوآباد می‌رن تهران یا اصفهان که کار درست و حسابی پیدا کنن، تو جمع کردی اومدی اینجا چی‌کار مرد حسابی؟»