• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 12 آبان 1399
کد مطلب : 114604
+
-

در کنکور امسال زنان موفق‌تر بودند یا‌مردان؟

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره آمار قبولی‌های کنکور در گروهای آزمایشی گفت: در مجموع تعداد ۱۸۹هزارو۹۴۸داوطلب در کنکور۹۹ پذیرفته شدند که از این تعداد در گروه آزمایشی علوم ریاضی تعداد ۶۲هزارو۸۴۸داوطلب، علوم تجربی ۶۱هزارو۵۱۷نفر، علوم‌انسانی ۵۵هزارو۵۷ داوطلب، هنر ۶۱هزارو۹ داوطلب و در نهایت در گروه آزمایشی زبان نیز ۴۴۱۷داوطلب موفق به کسب صندلی رشته‌های باآزمون دانشگاه‌ها شدند.
ابراهیم خدایی در ادامه تصریح کرد: در آزمون سراسری سال۹۹ تعداد ۱۱۸هزارو۵۰ داوطلب در دوره روزانه، تعداد ۱۸هزارو۹۶ داوطلب در دانشگاه پیام نور، ۱۳هزارو۴۶نفر در دانشگاه فرهنگیان، ۱۸هزارو۷۹۷ نفر در مؤسسات غیرانتفاعی، ۱۳هزارو۳۹۵ نفر در پردیس‌های خودگردان، ۵۱۴نفر به‌صورت شهریه‌پرداز و ۵۳۳۹نفر نیز در ۴رشته دانشگاه آزاد پذیرفته شدند که در مجموع ۱۸۹هزارو۹۴۸نفر در رشته‌های با آزمون کنکور پذیرفته شدند.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تأکید کرد: آمار پذیرفته‌شدگان رشته‌های با آزمون کنکور سراسری سال۱۳۹۹ به تفکیک جنسیت به این صورت است که زنان با آمار ۱۰۱هزارو۹۱۲نفر یعنی ۵۳.۶درصد بیشترین قبولی رشته‌های کنکور را از آن خود کردند. سهم مردان نیز ۸۸هزارو۳۶نفر یعنی ۴۶.۴درصد بوده است.
دکتر خدایی تأکید کرد: سایر رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی به غیر از رشته‌های پزشکی دندانپزشکی و داروسازی و دامپزشکی توسط دانشگاه آزاد اسلامی اعلام خواهد شد که جمع پذیرفته‌شدگان با آزمون این دانشگاه ۸۸۶۹۳نفر است.
خدایی افزود: مجموع پذیرفته‌شدگان بدون آزمون (با سوابق تحصیلی) ۴۱۸هزارو۳۸۶نفر است که ۲۲۹هزارو۳۳۹نفر آنها توسط سازمان سنجش آموزش کشور و ۱۸۹هزارو۴۷نفر نیز توسط دانشگاه آزاد قبلا اعلام شده است.
دبیر شورای سنجش پذیرش دانشجو تأکید کرد: مجموع کل قبولی اعلام شده برای آزمون سراسری سال۱۳۹۹ شامل با آزمون و سوابق تحصیلی اعلامی توسط سازمان سنجش و دانشگاه آزاد اسلامی ۶۹۷هزارو۲۷نفر است.
وی تأکید کرد: به‌علت شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از آن و براساس پروتکل‌های اعلامی ستاد ملی مبارزه با کرونا، سازمان سنجش ضمن عذرخواهی از داوطلبان به اطلاع می‌رساند پاسخگویی حضوری نخواهد داشت و صرفا به‌صورت الکترونیکی و از طریق سایت سازمان پاسخگوی داوطلبان خواهدبود.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: نتایج دانشگاه امام صادق(ع) متعاقبا از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد. مواردی از قبیل اشتباه در انتخاب رشته و غیره، پس از بارگذاری کارنامه داوطلبان بررسی خواهد شد.
خدایی در پایان افزود: برای آگاهی از زمان ثبت‌نام و مدارک لازم به اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور و سایت‌های دانشگاه محل قبولی مراجعه کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید