19
دو شنبه 12 آبان 1399
شماره 8075
جهان
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
فردا رقابت نفس‌گیر دونالد ترامپ و جو بایدن برای پیروزی در پنجاه‌ونهمین انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به ایستگاه آخر می‌رسد و 2نامزد در صندوق‌های رأی به محک رای‌دهندگان گذاشته می‌شوند.
اروپا
«عقب‌نشینی»؛ بخش عمده رسانه‌ها و تحلیلگران عربی-اسلامی با این تعبیر، مواضع اخیر امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه را در مصاحبه با شبکه الجزیره توصیف کردند؛ اگرچه مقامات دولت و رسانه‌های فرانسه اصرار دارند به جای این تعبیر، از واژه «روشنگری» استفاده کنند.

آمریکا در دوراهی انتخاب

گفت‌وگو با مهران کامروا، استاد دانشگاه جورج‌تاون آمریکا
نفس‌ها در سینه حبس است؛ نه‌تنها در آمریکا بلکه در ایران و حتی دیگر نقاط جهان. انتخابات آمریکا هیچ‌وقت تا این حد یک انتخابات جهانی نبوده است.
PDF جهان
کوتاه جهان
شهرهای بزرگ عراق، ازجمله بغداد، بصره و ناصریه سال گذشته در چنین روزهایی شاهد یکی از بزرگ‌ترین اعتراضات مردمی علیه دولت این کشور پس از سقوط نظام صدام بودند؛ اعتراضاتی که درنهایت منجر به سقوط دولت عادل عبدالمهدی و روی کار آمدن مصطفی الکاظمی به‌عنوان نخست‌وزیر جدید عراق شد.
نیویورک تایمز در گزارش خود درباره انتخابات، به اخذ 90 میلیون رای پیش از موعد پرداخته که رکوردی تازه در تاریخ انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا به شمار می‌رود و نشان می‌دهد یک انتخابات بی‌سابقه در پیش است.