• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
دو شنبه 14 مرداد 1398
کد مطلب : 70598
+
-

روزنامه‌نگاری دیجیتال باید تقویت شود

دیدار رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات با هیأت‌مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران


رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات در ادامه دیدارهای رسانه‌ای خود با خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در آستانه روز خبرنگار از انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران دیدن کرد.
سیدجمال هادیان، در جمع اعضای هیأت‌مدیره و بازرسان انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران حاضر شد. وی در آستانه روز خبرنگار و به نمایندگی از محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات با حضور در محل انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران از تلاش‌های این نهاد صنفی در ارتقای سطح دانش روزنامه‌نگاری و دفاع از حقوق روزنامه‌نگاران قدردانی کردند. هادیان در این دیدار که عباس عبدی، رئیس هیأت‌مدیره، کامبیز نوروزی، نایب‌رئیس انجمن و سایر اعضای هیأت‌مدیره و بازرسان انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران نیز حاضر بودند، اظهار داشت: رسالت نهادهای صنفی ایجاب می‌کند که نگرش ملی را جایگزین نگرش‌های حزبی و جناحی کنند و چنین نگرشی هم‌اکنون بر رفتار صنفی انجمن روزنامه‌نگاران حاکم است.
وی سپس با تمجید از موضع‌گیری‌های بیطرفانه رئیس انجمن در مسائل ملی گفت: اقبال عمومی به قلم و اندیشه جنابعالی از همین منظر نشأت می‌گیرد و اختصاص جایزه اخلاق و نیایش به جنابعالی در سال گذشته نیز گویای همین موضوع است.
در ادامه این دیدار، عباس عبدی، رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران گفت: عموماً رابطه روابط عمومی‌ها با رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران یک رابطه یکسویه است و هیچ نوع ارتباط و تعامل دو طرفه‌ای برقرار نیست و معمولاً روابط عمومی‌ها به ‌نوعی بوق سازمان مجموعه مدیریتی خود هستند؛ اما این قاعده درباره روابط عمومی وزارت ارتباطات صادق نیست. وی افزود: روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تفاوت عمده دیگری هم نسبت به روابط عمومی سایر ارگان‌ها و وزارتخانه‌ها دارد و آن خلاقیت و ارائه ایده‌های تازه است که نمونه‌اش برگزاری نشست‌های هر چهارشنبه «نقد و اندیشه» باهدف بررسی وجه نرم‌افزاری فضای مجازی از ابعاد مختلف است. عبدی در ادامه با تأکید بر اینکه رسانه‌ها و روزنامه‌ها حال و روز خوبی ندارند گفت: با گسترش روزافزون تکنولوژی و همه‌گیر شدن شبکه‌های اجتماعی اقبال عمومی به روزنامه‌ها و رسانه‌های رسمی کاهش پیداکرده که یکی از راهکارهای تغییر این شرایط و نجات رسانه از این وضعیت، تقویت روزنامه‌نگاری دیجیتال است.
روزنامه‌نگاری دیجیتال هم در کشور پا نمی‌گیرد مگر آنکه قانون کپی‌رایت در کشور تصویب و اجرا شود؛ چراکه هم‌اکنون تولیدات رسانه‌ای به‌طور گسترده و بدون توجه به کپی‌رایت یا منبع نویسی بازنشر می‌شود که همین باعث تضییع حقوق نویسندگان، تولیدکنندگان محتوا و رسانه‌های تولیدکننده اثر می‌شود. بر همین اساس ضروری است که وزارت ارتباطات با همکاری وزارت ارشاد و وزارت کار لایحه‌ای را تصویب و اجرای چنین قانونی را پیگیری کنند تا گامی بلند در مسیر احیای روزنامه‌نگاری به‌ویژه روزنامه‌نگاری دیجیتال برداشته شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید