• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 14 مرداد 1398
کد مطلب : 70595
+
-

مدرسه‌ای برای هما


به یاد هما سلطانی دختر عبدالفتاح سلطانی حقوقدان که سال گذشته درگذشت، مدرسه‌ای با نام «مدرسه‌ای برای هما» در استان سیستان و بلوچستان از سوی مؤسسه خیریه مهر گیتی و با مشارکت جمعی از خیران ساخته شده است که با شروع سال تحصیلی جدید افتتاح می‌شود.
روز گذشته زهرا گیتی‌نژاد، مدیرعامل جمعیت خیریه مهر گیتی در نشستی خبری با اعلام این موضوع گزارشی از فعالیت‌های این مؤسسه به‌خصوص در احداث مدرسه در مناطق محروم داد: «از سال 1384تاکنون با مشارکت فعال خیرین توانسته‌ایم 330مدرسه در مناطق محروم کشور راه‌اندازی کنیم.» او با اشاره به فعالیت‌های این مؤسسه در بازسازی مدارس مناطق سیل‌زده استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان گفت: «برآوردهای وزارت آموزش و پرورش بعد از سیل نشان داد در استان لرستان ۳۱۰ مدرسه نیاز به تعمیر و ۱۱۰ مدرسه تخریب شده است.
در استان گلستان ۳۰۲مدرسه نیاز به تعمیر و ۲۲مدرسه باید تخریب کامل و بازسازی شود. همچنین در خوزستان ۳۵مدرسه نیاز به تخریب و ۷۸مدرسه هم نیاز به بازسازی کامل دارد. پس از اعلام این آمارها از سوی مؤسسه، کمپین # از نو می‌سازیم را کلید زدیم و توانستیم مشارکت بسیار زیاد خیرین را هم در داخل و هم خارج از کشور برای بازسازی مدارس مناطق سیل‌زده کسب کنیم.» او در ادامه گفت: «تاکنون قرارداد تامین مالی نوسازی 14مدرسه در مناطق سیل‌زده از سوی مؤسسه مهر گیتی بسته شده و 5میلیارد تومان تعهد نسبت به این موضوع بر عهده مؤسسه است.»
به گفته او شرکت داروسازی بایر آلمان هم از طریق مؤسسه مهر گیتی هزینه ساخت یک مدرسه شش کلاسه را در استان گلستان برعهده گرفته و مراحل اداری ساخت آن در حال انجام است. زهرا گیتی‌نژاد در پاسخ به این سؤال که آیا مدارس در حال ساخت در مناطق سیل‌زده در ابتدای سال تحصیلی جدید افتتاح می‌شوند؟ گفت: «به‌دلیل مشکلات زمین متأسفانه افتتاح مدارس همزمان با شروع سال تحصیلی جدید ممکن نیست؛ در برخی از روستاها کل اراضی و زمین‌ها را آب برده و باید روستا به‌صورت کلی به منطقه دیگری منتقل شود به همین دلیل تحویل زمین مناسب برای ساخت مدارس جدید یکی از معضلات اصلی در کند شدن پروژه است.»(همشهری)

 

این خبر را به اشتراک بگذارید