09
پنج شنبه 25 اسفند 1401
شماره 8737
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دلخوش بمانیم به نوبهار

یادداشت
سخت، تلخ و گاه جانکاه بود خیلی از لحظه‌های این سالی که شمارش معکوسش همین روزها به پایان می‌رسد.
ویژه
در آستانه بهاری دیگر و به سیاق پسندیده ایرانیان باید با سال کهن خداحافظی کنیم و به تحول و نوشدن‌‌ها در سال جدید سلام بلندبالا بگوییم.
در روزهای سال نو، تنها دغدغه‌ای که وجود ندارد کار است و تمام تلاش همه ما در این ایام رفع خستگی روزهای گذشته و آمادگی برای یک سال جدید است.
در سال‌های اخیر فیلم‌های بسیاری روایتگر رشادت‌های دوران دفاع مقدس بوده‌اند؛ آثاری که با اقبال عمومی مواجه شده و بازخورد خوبی میان تماشاگران هم داشته است. ازجمله این فیلم‌ها می‌توان از «اتاقک گلی» نام برد.
در تاریخ موسیقی کشورمان، صداهای ماندگار بسیاری ‌زاده و برای همیشه ماندگار شده‌اند. یکی از این آدم‌هایی که سودای خوانندگی را از همان بچگی در سر داشت و خلاف راهی که خانواده برایش انتخاب کرده بودند را پیش گرفت، حامد همایون است.
بازیگر کازرونی با‌اخلاق و متواضع کشورمان که ۶۶ بهار و نوروز را پشت‌سر گذاشته، به اندازه روزهای کودکی‌اش هنوز هم جمع‌شدن اعضای خانواده دور سفره هفت‌سین را دوست دارد و همچنان این سنت قدیمی را پاس می‌دارد.
حالا من به مادربزرگ عیدی می‌دهم

حالا من به مادربزرگ عیدی می‌دهم

کمتر کسی تصور می‌کرد که جوان بی‌ادعای مازندرانی در چشم برهم‌زدنی به فوق‌ستاره کشتی ایران و دنیا تبدیل شود و نامش بیش از هر ورزشکار ایرانی دیگری بر سر زبان‌ها بیفتد.رحمان عموزاد خلیلی در مسابقات جهانی بلگراد که شهریور‌ماه امسال برگزار شد، همه رقبا را قلع و قمع کرد و چنان درخشید که حالا خیلی‌ها او را مثل حسن یزدانی مایه فخر کشتی ایران در دنیا می‌دانند.
نوروز در جبهه‌ها دوست‌داشتنی بود
نوروز در جبهه‌ها دوست‌داشتنی بود
اگر بخواهیم اصغر نقی‌زاده را معرفی کنیم، جز بازیگری در سریال‌های زیرخاکی، معراجی‌ها، وضعیت سفید و خوش‌رکاب و فیلم‌های مهاجر، آژانس شیشه‌ای و از کرخه تا راین، باید نام ده‌ها فیلم و سریال دیگر را هم فهرست کنیم، آثاری که همگی یک ویژگی مشترک دارند، آن هم فضای جبهه و جنگ است. با این حال نقی‌زاده فقط بازیگر نیست، در برهه‌ای از زمان عکاس جنگ بوده و لحظه‌به‌لحظه وقایع آن روزها را به تصویر کشیده است.
پیشنهاد سریال
سرگرمی خیلی از خانواده‌ها در ایام نوروز، تماشای برنامه‌هایی است که صدا‌و‌سیما و شبکه‌های نمایش خانگی برای این روزها تدارک می‌بینند.

از بازی در «نون‌خ» خسته نمی‌شوم

چند روزی تا آغاز سال جدید باقی‌مانده و تکلیف سریال‌های نوروزی و رمضانی تلویزیون مشخص شده است.

هر لحظه‌‌ات پر از نقش‌‌های ماندگار

پیشنهاد تئاتر
روزهای تعطیل به‌ویژه ایام نوروز فرصت مناسبی برای انجام کارهایی است که شاید در روزهای عادی سال کمتر برای آنها فرصت داشته باشیم.

به تماشای تهران زیبا

پیشنهاد موزه
تهران جاهای دیدنی دارد که بسیاری از ساکنان این شهر از آنها بی‌خبرند درحالی‌که مردم استان‌های دیگر، برای تماشای آنها از کیلومترها راهی پایتخت می‌شوند و غافل از اینکه آب در کوزه و ما گرد جهان می‌گردیم!
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
آمدن بهار نویدبخش روزهای نو و آرزوهای قشنگ است که برای روزها و ماه‌های پیش‌رو در سال جدید در دل می‌پرورانیم و در این میان بخشی از آرزوهای قشنگ‌مان در چینش سفره هفت‌سین خانواده تجلی می‌یابد.
سوپراستار و ستاره سینما نیست، اما چهره‌ای شناخته‌شده در این عرصه به‌حساب می‌آید و از آن دسته ورزشکارانی است که عشق فیلم و سینما هستند و دست سرنوشت و اقبال هم با آنها یار بود و سرانجام به این عرصه راه یافتند.
برای سینمادوست‌ها، نوروز فرصت خوبی است برای اینکه با آرامش و خیال راحت، فیلم و سالن سینمای مورد نظرشان را انتخاب کنند و در جادوی هنر هفتم غرق شوند.