04
پنج شنبه 25 اسفند 1401
شماره 8737
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بورس بین‌الملل فقط روی کاغذ؟

چهره روز
بیش از یک دهه است که طرح‌های اولیه تاسیس بورس بین‌الملل در ایران نوشته شده اما در این مدت هرگز زمینه تاسیس چنین بورسی فراهم نشده زیرا زیرساخت‌های اجرایی تاسیس چنین بورسی با توجه به ساختار بسته و محدودیت‌هایی پیش روی اقتصاد ایران وجود ندارد و بورس بین‌الملل صرفا به یک کلمه جذاب تبدیل شده که هر از چندگاهی یکی از مدیران با وعده تاسیس آن برای خود جذابیت ایجاد می‌کند.
بازار
آجیل، گران‌ترین خوراکی سفره شب عید است و این قیمت بالا، بسیاری از مصرف‌کنندگان را برای تهیه آن با مشکل مواجه کرده است.

خروج فرسوده‌ها استارت می‌خورد

جایگزینی 85هزار خودروی دیزلی در انتظار تصمیم شورای اقتصاد
گزارش
هشتمین نشست کمیسیون تخصصی شورای اقتصاد در سال۱۴۰۱ درخواست مشترک وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی را درخصوص طرح جایگزینی و نوسازی 85هزار دستگاه ناوگان دیزلی برون‌شهری مطرح و بررسی کرد.

رشد 8/3 درصدی تولیدات صنعتی در بهمن ماه

نرخ رشد تولید در صنعت خودرو‌سازی‌ در بهمن 1401 در مقایسه با بهمن پارسال 34.8درصد افزایش داشت
پژوهشکده پولی و بانکی در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: میزان تولیدات صنعتی در بهمن‌ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 8.3درصد افزایش یافته و همچون روال چند‌ماه گذشته بیشترین رشد تولید مربوط به صنعت خودرو‌سازی‌ بوده است.
پالس ارزی کالاهای اساسی
خبر: مدیرکل تجارت خارجی بانک مرکزی گفت: تامین ارز اقلام اساسی وزارت جهادکشاورزی -شامل گندم، ذرت، جو، کنجاله سویا، روغن و دانه‌های روغنی- از ابتدای سال تا‌کنون، نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۲۸درصد افزایش داشته است.