• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 25 اسفند 1401
کد مطلب : 187983
+
-

صهبا شرافتی که نوروز امسال با نقش «روناک» در قاب جادویی، مهمان خانه‌های ماست، فرصت تهرانگردی را از دست نخواهد داد

از بازی در «نون‌خ» خسته نمی‌شوم

از بازی در «نون‌خ» خسته نمی‌شوم

پریسا نوری

چند روزی تا آغاز سال جدید باقی‌مانده و تکلیف سریال‌های نوروزی و رمضانی تلویزیون مشخص شده است. در میان سریال‌هایی که به آنتن نوروز 1402رسیده‌اند، مجموعه «نون خ4» برای مخاطبان نام‌آشناتر است. سریال پرطرفدار و محبوبی که سری اولش در نوروز 1398کلید خورد و حالا قرار است با چهارمین فصلش در بهار پیش‌رو مهمان خانه‌هایمان باشد. صرف‌نظر از فیلمنامه قوی و کارگردانی حرفه‌ای «سعید آقاخانی»، بی‌شک تیم حرفه‌ای بازیگران این مجموعه طنز تلویزیونی از نقاط قوت و دلایل محبوبیت آن است. صهبا شرافتی، بازیگر نقش «روناک» یکی ازکم‌تجربه‌ترین و کم سن و سال‌ترین بازیگران این سریال است که در سال‌های اخیر با بازی جذابش در این مجموعه شهرتی برای خود رقم زده است. روناک چهره جدیدی است که در فصل ۲ سریال «نون خ» به جای کژال به‌عنوان خواهرزاده نورالدین خانزاده به تیم بازیگران اضافه و هرقدر سریال پیش رفت نقش‌اش پررنگ‌تر شد؛ به‌طوری که در « نون خ ۳»، جزو چهره‌های محبوب این سریال بود. به بهانه پخش سری چهارم این مجموعه گفت‌وگوی عیدانه ما را با بازیگر خوش‌آتیه در ادامه بخوانید.

    سریال نون خ چند سال پیاپی به‌عنوان پربیننده‌ترین سریال مناسبتی در ایام نوروز مردم را پای تلویزیون نشاند و عید امسال هم قرار است مهمان خانه‌های مردم شود. راز محبوبیت و‌ موفقیت سریال را در چه می‌دانید؟
به‌نظر من راز محبوبیت سریال سادگی و صمیمیت هر یک از شخصیت‌های سریال است. همین سادگی و صمیمیت در پشت صحنه هم بود، برای همین جلوی دوربین هم باورپذیر شد و به دل مخاطبان نشست.
    روناک جزو کاراکترهای محبوب و در عین حال خشن سریال محسوب می‌شود. جدیت و خشونتی دارد که کمتر از بازیگران زن در این سریال یا سریال‌های مشابه دیده می‌شود. به‌خاطر این نقش متفاوت بازخورد منفی هم‌ از مردم گرفته‌اید؟
طبیعتا سلیقه مخاطبان همه شبیه هم نیست و هرکس سلیقه متفاوتی نسبت به دیگران دارد. سریال نون‌خ و نقش روناک هم از این نظر استثنا نیست و بازخوردهای مثبت و منفی بسیاری در پی داشت اما به جرأت می‌توانم بگویم بازخوردهای مثبت نقش روناک و سریال نون خ خیلی بیشتر از بازخوردهای منفی بود.
    شما از فصل دوم، گروه بازیگران سریال را همراهی کرده‌اید. این همراهی و حضور در 2فصل این مجموعه برای شخص شما چطور رقم خورده و چه دستاوردهایی داشته است؟
حضور من در سریال نون خ  افتخاری بود که نصیبم شد و برای این موضوع خدا را شاکرم. کمک‌ها و راهنمایی‌های استادان و همکاران عزیزم برای تداوم حضور در پروژه بسیار به من کمک کرد. چون کوچک‌ترین عضو گروه بودم همه خیلی هوایم را داشتند. آقای آقاخانی هم درست مثل یک دایی مهربان مراقبم بود.
    اصالت کردی‌تان در نقش‌آفرینی در این مجموعه تأثیرگذار بوده است؟
من کرد کردستان هستم و اصالتم به شهر سقز برمی‌گردد. کرد بودن تأثیر مستقیمی در بازی من داشت. چون فضا و شخصیت را با رگ و خون تجربه کرده‌ام و این اتفاق باعث شد که کاراکتر و فضا را بهتر درک کنم و در نقشم واقعی‌تر باشم.
    اجازه بدهید رک و پوست کنده بپرسیم؛ از حضور در این مجموعه خسته نشده‌اید؟
سریال نون خ پر از نقاط جذاب و سورپرایز است؛ هم برای عوامل سریال و هم برای بینندگان. از طرفی جو صمیمانه و دوستانه‌ای که در پشت صحنه هم حاکم است بار فشار و خستگی کار را کم می‌کند. فکر کنم حتی اگر این مجموعه به فصل دهم هم برسد از بازی در آن خسته نمی‌شوم.
    مردم عید امسال با تفاوتی در شخصیت روناک نسبت به دوره‌های قبل مواجه می‌شوند؟
شخصیت روناک هر لحظه روی تازه‌ای از خود نشان می‌دهد و برای من هم تازگی دارد. پیشنهاد می‌کنم مجموعه را ببینید و خودتان قضاوت کنید.
    فعالیت نوروزی دیگری در دست اجرا دارید؟ این روزها مشغول چه پروژه‌ای جز نون خ۴هستید؟
متأسفانه برنامه نوروزی دیگری ندارم.
    تا‌کنون تصویربرداری در روزهای نوروز را هم تجربه کرده و تعطیلات نوروز از خانواده دور بودید؟
خیر باتوجه به زمان تصویربرداری نون خ، من تا به حال در عید نوروز درگیر کار، بازی و تصویربرداری نبوده‌ام.
    شما اصالت کرد دارید و سال‌هاست هم ساکن پایتخت هستید. نوروز تهران با دیار شما چه تفاوت‌ها و شباهت‌هایی دارد؟
کردستان در عید، بسیار پرشور و رنگی ا‌ست! دید و بازدیدهای پرجمعیت و پر از صمیمیت میان مردم جاری‌است اما تهران در نوروز، خلوت‌تر از روزهای دیگر است. البته این خلوتی هم باعث می‌شود آسمان آبی و هوای پاک را حداقل در روزهای تعطیلی نوروز تجربه کنیم. من عید‌های تهران را بسیار دوست دارم؛ شهری با هوای پاک، بدون ترافیک.
    برای نوروز امسال چه برنامه‌ای دارید‌؟
 امسال قرار است کنار خانواده در تهران بمانم.
    پس تهرانگردی هم می‌کنید؟ قصد دارید به کجاها بروید؟
بله حتما، چون برای من تهرانگردی در عید بسیار دل‌انگیز است. موزه‌ها و مکان‌های تاریخی، بازار‌های تهران جاهای خوبی برای گذران وقت در عید است. چند سال پیش در یکی از تورهای تهرانگردی که شهرداری در نوروز برگزار کرده بود، شرکت کردم. باورتان نمی‌شود انگار تازه با تهران آشنا شدم. در ایام سال مشغله کاری و زندگی از یک طرف و ترافیک سرسام‌آور شهر فرصت تهرانگردی را نمی‌دهند. اما خلوتی شهر در ایام نوروز بسیار وسوسه‌کننده است که زیر و بم شهر را ببینیم و به جاهای دیدنی سر بزنیم.
    حال و ‌هوای شهر را در آستانه عید هم دوست دارید؟
بله، شلوغی روزهای آخر اسفند، شور و حال مردم برای خرید عید، تدارک سفره هفت‌سین، ماراتنی که مردم برای استقبال از نوروز دارند حالم را خوب می‌کند. در این روزها اگر فرصتی پیدا کنم در خیابان قدم می‌زنم و از تماشای حال خوب مردم، به ویژه بچه‌ها که با ذوق و شوق لباس عید می‌خرند، حالم خوب می‌شود و از نشاط آنها انرژی می‌گیرم.
    اهل چیدن سفره هفت‌سین و پایبندی به آیین‌های نوروز هم هستید؟
بله خیلی زیاد. نوروز یک آیین باستانی است که از گذشتگان به ما رسیده و در این آیین‌ها حتما حکمتی نهفته است. بسیار معتقدم که باید رسوم گذشته را به‌جا آورد و همیشه سعی می‌کنم آیین‌ نوروز را با دقت برگزار ‌کنم.
    از سنت‌های شب عید کدام را بیشتر دوست دارید؟
یکی از بهترین سنت‌های شب عید، خانه‌تکانی است. با خانه تکانی تمام آلودگی‌ها و انرژی‌های منفی، از محیط خانه و زندگی خارج می‌شود، و انرژی‌های مثبت در خانه به جریان می‌افتد و اتفاقات خوب سرازیر می‌شوند. پس باید آن را جدی گرفت.
    باتوجه به اینکه در چند سال اخیر جهان و کشور ما درگیر ویروس کرونا و رعایت فاصله اجتماعی بود، شما امسال وقت دید و بازدید عید را مدنظر قرار داده‌اید؟
از زمان همه‌گیری ویروس کرونا، دید و بازدید عید را به کمترین حد ممکن رسانده بودیم، اما دید و بازدید عید را خیلی دوست دارم! نشانه همدلی و همبستگی آشنایان است، امسال هم اگر وقت داشته باشم، چرا که نه، حتما به دیدار دوستان، آشنایان و اقوام خواهم رفت.
    یادتان می‌آید نخستین اسکناس تا‌نخورده عید و بهترین عیدی را از چه‌کسی گرفتید؟
اولین عیدی که گرفتم یک اسکناس نو از خدا بیامرز پدربزرگ بود. همیشه نخستین و بهترین عیدی را از پدربزرگم می‌گرفتم. بعد از فوتش هم هر سال شب عید به خوابم می‌آید و عیدی‌ام را می‌دهد. از نظر من عیدی، هرچه که باشد، بهترین است، همین که کسی به فکر شما باشد، مهم است و به همین‌خاطر من برای عیدی، ارزشگذاری نمی‌کنم.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید