09
پنج شنبه 24 شهریور 1401
شماره 8593
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اگر پیاده‌روی اربعین نبود؟

نگاه
یکی از روش‌های بررسی پدیده‌های اجتماعی، آن است که ببینیم آن پدیده چه چیزی نیست یا اگر این پدیده نبود، چه می‌شد.
ویژه
نفس‌های تابستان به شماره افتاده و کم‌کم باید خودمان را آماده کنیم تا سبک تفریحات‌مان را تغییر داده و از مکان‌های خنک به سمت مناطق گرم‌تر کوچ کنیم.
بخشی از کسب‌وکارهای رایج امروز را، کسب‌وکارهایی تشکیل می‌دهند که در حوزه صنعت آموزش ارزیابی می‌شوند.
پیاده‌روی اربعین و سفر به نجف و کربلا از آن دست اتفاقاتی است که به قول معروف بایدطلبیده شوید. اگر قرار باشد به زیارت حرمین علی‌ابن‌ابیطالب ع و امام حسین ع برویدهیچ اتفاقی نمی‌تواندمانع شود.
گل خانه
شاید چیزی به‌عنوان ناشناخته یا کشف نشده در اطراف محل زندگی انسان‌ها وجود ندارد.
محمدرضا ورزی،  کارگردان پرکار تلویزیون است که آثاری تاریخی و مذهبی چون «معمای شاه»، « قائم‌مقام فراهانی»، «ابراهیم خلیل‌الله»،  «سال‌های مشروطه»  و «ستارخان» را در کارنامه‌اش دارد.
در حوزه سینما به‌خصوص مستندسازی، کمتر کسی را می‌توان سراغ داشت که نام وحید چاووش را نشنیده باشد؛ مستندساز جوانی که زندگی هنری‌اش را وقف ساخت مستندهایی با موضوع پیاده‌روی اربعین کرده است .
گفت‌وگو با جواد فروغی، قهرمان تیراندازی المپیک که امسال هم مسافر اربعین است

مهمان‌ نوازی عراقی‌ها شگفت‌زده‌ام کرد

روزهای نزدیک به اربعین برای عشاق امام‌حسین ع فرصتی برای با هم بودن و حرکت به‌سوی یک مقصد مشترک است. پیاده‌روی اربعین اساساً چنین ماهیتی دارد و هر سال از مردم عادی گرفته تا هنرمند و ورزشکار و فقیر و غنی را به یک نقطه مشترک می‌رساند.

قلم‌هایی برای قدم‌های اربعین

یکی از شور و حال عجیب زائران می‌گوید، دیگری از اشتیاق عاشقانه پیر و جوان برای رسیدن به حرم سالار شهیدان ع، راویان راهپیمایی اربعین می‌نویسند تا مسافران جامانده از مسیر عاشقی را در خط به خط کتاب‌هایی با موضوع اربعین، با خود همسفر کنند.
پیشنهادهای ویژه هفته/ ایستگاه متروی شهدا
اگرچه امروزه انواع آبلیمو و آبغوره و ترشیجات به‌صورت کارخانه‌ای موجود است، اما هنوز هم هستند کسانی که به‌دنبال محصولات طبیعی و بدون مواد نگه‌دارنده می‌گردند.
اگر قبلاً تلفن همراه تنها وسیله‌ای برای برقراری تماس و ارسال پیام بود، حالا دیگر سال‌هاست که گوشی‌ها به مهم‌ترین وسیله شخصی همه ما تبدیل شده‌اند.

در مسیر دلدادگی

چند سالی می‌شود که راهپیمایی اربعین به یکی از سوژه‌های جذاب برای تولید آثار فرهنگی و هنری در قالب‌های مختلفی همچون مستند و کتاب بدل شده است.

اربعین در قاب برنامه‌سازان هنری

از یک طرف مخاطبانی هستند که دل در گرو عشق سیدالشهدا ع و یارانش دارند و این روزها سیاهپوش اربعین او هستند.

ساده اما لذیذ

مطبخ خانه
پلوهای ترکیبی جزو غذاهای جدانشدنی سفره ما ایرانی‌ها هستند .
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
سوگل طهماسبی، بازیگرسریال‌های تلویزیون درنخستین سال‌هایی که پیاده‌روی اربعین درعراق آزاد شدبه کربلا رفته وخاطرات این سفردر ذهنش مانده است.
در سال‌های اخیر فیلم‌ها و سریال‌های زیادی به مناسبت ماه محرم و واقعه عاشورا و حوادث و وقایع پیش و پس از آن ساخته شده است که برخی از آنها بیشتر مورد‌توجه و استقبال مخاطبان و بینندگان نیز قرار گرفته‌اند.
خرید و فروش خودرو همچون معاملات ملکی، از شایع‌ترین و مهم‌ترین معاملاتی است که در جامعه امروزی و در میان اکثریت مردم رایج بوده و درحال انجام است.