02
پنج شنبه 24 شهریور 1401
شماره 8593
سیاست
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

حماسه میلیونی اربعین

دولت
شکسته‌شدن رکورد سفر زائران ایرانی برای حضور در مراسم اربعین امسال و قصد رئیس‌جمهور برای سفر به نیویورک و شرکت در مجمع‌عمومی سازمان ملل از مهم‌‌ترین خبرهای سیاسی بود که مقام‌های دولتی در حاشیه نشست چهارشنبه هیأت دولت به خبرنگاران اعلام کردند.
ویژه
دبیر ستاد حقوق‌بشر جمهوری‌اسلامی در نشست شورای حقوق‌بشر سازمان ملل، مواضع ایران درباره سازوکار «گزارشگری کشوری» را تشریح و تأکید کرد که گسترش تعداد گزارشگران ویژه کشوری، هشداردهنده و غیرسازنده است.
پیش‌بینی شده زائران در نقاط مرزی ازجمله خرمشهر و قصر شیرین بتوانند گذر مرزی موقت بگیرند.
دیپلماسی
وزارت امورخارجه جمهوری‌آذربایجان اعلام کرد وزیر امورخارجه این کشور در رایزنی تلفنی با همتای ایرانی، درباره درگیری‌های اخیر این کشور با ارمنستان توضیحاتی داد.

یک گام تا عضویت کامل در شانگهای

تهران و تاشکند در حضور روسای جمهور 2 کشور، 17 سند همکاری امضا کردند
سیاست خارجی
رئیس‌جمهوری ایران درحالی ظهر دیروز تهران را به مقصد ازبکستان ترک کرد که سمرقند، به‌عنوان دومین شهر بزرگ ازبکستان، امروز و فردا ۲۴ و ۲۵شهریور میزبان یکی از مهم‌ترین رویدادهای منطقه‌ای و حتی بین‌المللی بوده و قرار است در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای فرایند عضویت دائم ایران در این سازمان تکمیل شود و جمهوری‌اسلامی تعهدات الحاق را امضا کند‎؛ اتفاقی که گام بلندی در توسعه مناسبات منطقه‌ای ایران به‌حساب می‌آید.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
در شرایطی که در روزهای اخیر تروئیکای اروپایی و آمریکا در نشست فصلی شورای‌حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تلاش ویژه‌ای برای صدور قطعنامه جدید علیه جمهوری‌اسلامی به‌کار گرفتند.