05
پنج شنبه 25 آذر 1400
شماره 8389
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بازی، با هم زیباست...

بیشترین خاطرات ما از دوران کودکی، به بازی‌ها و سرگرمی‌هایی برمی‌گردد که آن روزها خبر نداشتیم یا در حال یاد دادن مهارت‌های مختلف به ما هستند، یا قرار است همبازی‌هایمان را به بهترین دوستان زندگی‌مان تبدیل کنند اما بازی و سرگرمی چنان نقش مهمی در زندگی همه ما دارد که نمی‌توان آن را مختص دوران کودکی دانست.
ویژه
بر کسی پوشیده نیست که انجام فعالیت‌های هنری تا چه میزان می‌تواند به طرز معجزه‌آسایی، از استرس افراد کاسته و آرامش را به دل‌ها هدیه کند. فرقی هم نمی‌کند این هنر از چه جنس و رشته‌ای باشد. همین که ذوق هنری داشته باشی و دست به‌کار شوی، این حس خوشایند با تو همراه می‌شود.
به اندازه همه کتاب‌هایی که در قفسه‌های کتابخانه‌ها کنار هم چیده شده، گزینه‌هایی برای خواندن داریم و طبیعی است که انتخاب از بین همه این آثار، کار ساده‌ای نباشد اما اگر کتابی را، شاعر و نویسنده مورد‌علاقه‌مان پیشنهاد داده باشد، کارمان برای انتخاب راحت‌تر می‌شود و با خیال راحت سراغ مطالعه آن اثر می‌رویم.
هوش اقتصادی یا به‌عبارت عامیانه‌تر «شم اقتصادی» عامل مهمی برای موفقیت در فعالیت‌های تجاری است.
تماشای فیلم خوب، نه‌تنها یک سرگرمی مفید محسوب می‌شود بلکه بر روحیه و نحوه تصمیم گیری افراد در زندگی هم مؤثر است.

سمفونی نهم بتهوون برای صلح و دوستی

لوریس چکناواریان، آهنگساز| «لوریس چکناواریان»، آهنگساز و رهبر شناخته‌شده ارکستر را با نغمه‌های امیدبخش خود می‌شناسیم؛ کسی که جایزه ویژه کمیسیون «کتاب‌ها برای صلح سال ۲۰۲۰» را دریافت کرده و به‌عنوان سفیر صلح و دوستی در ایران به سازمان ملل متحد معرفی شده است.
تهران از دل طهران

تهران از دل طهران

از همان گذشته‌های بسیار دور که تهران را «طهران» می‌نوشتند، این شهر بین مردم داخل و خارج از کشور از اهمیت بالایی برخوردار بود. بسیاری برای ییلاق و آب‌وهوای مطبوعش به این شهر سفر می‌کردند و عده‌ای هم کم‌کم آن را به پایگاهی برای نشست‌های تاریخی و فرهنگی خود تبدیل کرده بودند.
بخریم یا نخریم؟ مسئله این است
بخریم یا نخریم؟ مسئله این است
حال اقتصاد کشور خوب نیست و بدون تعارف روی معیشت مردم اثر خودش را گذاشته است. در چنین شرایط بغرنجی چه باید کرد تا چرخش چرخ‌های اقتصاد خانواده متوقف نشود؟
در عالم رسانه و مطبوعات یک سنت و عرفی وجود دارد؛ اینکه معمولاً فهرست‌هایی را تهیه می‌کنند که قبل از مرگ باید تجربه‌اش کنید.

بنواز و بخوان با عشق

این روزها آرزوی خواننده شدن یا تبدیل شدن به یک نوازنده حرفه‌ای به سر بسیاری به‌ویژه جوان‌ها افتاده است.

درمان بیهودگی با نویسندگی

«نوشتن، درمان درد بیهودگی است»، این جمله از شاهرخ مسکوب، نویسنده نام‌آشنای ایرانی، تنها یکی از جملاتی است که درباره اهمیت نوشتن، از زبان نویسندگان دنیا شنیده شده است.

بازی خودت را بساز

از همان دوران کودکی، بسیاری از ما علاقه داشته‌ایم خودمان بازی‌های من‌درآوردی بسازیم و با قوانینی که خودمان می‌ساختیم، همبازی‌های‌مان را به یک بازی تازه دعوت کنیم.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
اگر دوست دارید که درباره سینمای ایران و فیلم‌های شاخص آن از ابتدا تا سال‌های اخیر اطلاعات خوبی به ‌دست بیاورید، کتاب «تاریخ سینمای ایران» از مرحوم مسعود مهرابی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد.
وسعت شهر تهران و جمعیتی که در آن زندگی می‌کند، شاید از چندین کشور در دنیا بزرگ‌تر و بیشتر باشد و این حجم از اندازه و بزرگی، نشان از عظمت و همزیستی تعداد زیادی فرهنگ است که از زمان شکل گرفتن زندگی شهرنشینی در تهران پدید آمده.
در دنیای امروز، فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی و اینترنتی و آیتم‌سازی، جایگاه بالایی دارد؛ چراکه در حوزه سرگرمی و فرهنگ و هنر، بخش زیادی از زمان شهروندان را به‌خودش اختصاص داده و می‌دهد.