• پنج شنبه 25 آذر 1400
  • الْخَمِيس 11 جمادی الاول 1443
  • 2021 Dec 16

فرهنگ در بودجه فقیرتر شد

با یکپارچگی بودجه سازمان‌های بزرگ‌تر، کمترین بودجه به فرهنگ رسیده است
لایحه بودجه یک متن فنی است؛ مانند فیلمنامه که برای ساخت یک فیلم نوشته می‌شود. یک متن فنی-راهنمایی برای سازندگان است، اما نحوه اجرای متن فنی مانند فیلمنامه‌ها نیازمند هنر، سبک و ایده‌های اجرایی است که توسط کارگردان در میزانسن‌ها نمایان می‌شود و در نهایت جهان فیلم را می‌سازد.

حال فرحزاد خوب می‌شود

پاکوب‌هایی که از رفت‌وآمد افراد، روی سینه تپه‌ها به سمت دره فرحزاد ایجاد شده، کم نیست. پشت دیوار هر خانه که به دره منتهی می‌شود، ردهایی از تردد دیده می‌شود که تپه‌ها را خط‌خطی کرده است.

فرهنگ، مشتری ندارد

شما در ماه چقدر برای خرید کتاب هزینه می‌کنید؟ چقدر در سال به سینما می‌روید؟ چقدر روزنامه می‌خوانید؟ تا به حال شده سهمی از درآمد ماهیانه‌تان را برای خرید کالای فرهنگی کنار بگذارید؟ مثلا بگویید که فلان قدر برای مایحتاج و خوراکی‌های مورد نیاز منزل، فلان قدر برای رفت و آمد، فلان قدر برای لباس، فلان قدر برای هزینه‌های جاری و فلان قدر هم برای خرید کالاهای فرهنگی!

ترجیح می دهید کجا سرمایه گذاری کنید؟

نتایج یک نظرسنجی که مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران«ایسپا» در نیمه آذر منتشر کرده نشان می دهد مردم ایران فعالیت در بازار زمین و مسکن را بهترین روش سرمایه‌گذاری می‌دانند.

ویژه‌های‌ امروز/ نه به مذاکره برای مذاکره

روند مذاکرات وین در یک هفته اخیر پیگیری شده‌است و یک پیام روشن و واضح دارد؛ اینکه نمی‌توان به تروئیکای اروپایی اطمینان کرد. اروپایی‌ها به ما ثابت کرده‌اند نمی‌توان به قول‌های آنان دل‌خوش کرد؛ اتفاقی که تاکنون چندین‌بار روی داده و زمینه‌ساز بی‌اعتمادی هرچه بیشتر مردم و مسئولان ایرانی نسبت به آنان شده‌است.

حقوق معلمان چقدر زیاد می‌شود؟

لایحه رتبه‌بندی معلمان که طی 10سال گذشته، دائما بین مجلس و دولت پاسکاری و بارها و بارها ماهیت آن تغییر داده می شد، اعتراض گسترده معلمان را طی ماه‌های گذشته، به‌ویژه هفته جاری به همراه داشت، بالاخره دیروز در صحن علنی مجلس با 196رأی موافق تصویب و به شورای نگهبان ارسال شد. اما این لایحه پرحاشیه جزئیات فراوانی دارد که قرار است در پایگاه شغلی و معیشتی معلمان، تغییرات اساسی را ایجاد کند.

آخرین خبر/ اعتراف پنتاگون به قدرت پهپادی ایران

1- «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت، برنامه پهپادی ایران در حال توسعه بوده و پهپادهای ایرانی مدام دقیق‌تر و مرگبارتر می‌شوند. کربی در مصاحبه با شبکه «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» بدون اشاره به خروج یک‌جانبه آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران گفت: «مذاکرات در حال انجام هستند تا آنها را به برجام برگردانیم. این مذاکرات دشوار هستند.»
گزارش همشهری از سونامی کشتار دام‌های مولد سبک

خشکسالی، دام‌ها را به مسلخ برد

تشدید خشکسالی، کمبود و گرانی علوفه، به‌خصوص در دامداری‌های سنتی موجب تشدید سونامی کشتار دام‌های مولد ماده، آبستن و نارس شده است. فعالان صنفی نسبت به تأثیر این روند بر کاهش شدید تولید گوشت قرمز در سال آینده هشدار می‌دهند.

خورشید در دست انسان

معامله‌گران ارز نقره‌داغ می‌شوند

ورود پشه بیماری‌زا به کشور