05
پنج شنبه 30 بهمن 1399
شماره 8163
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

خواب‌های کرونایی در شب‌های بی‌مهتاب

یادداشت
یکی از ماست، جزئی از ماست. حتی اگر در آغوش ما نباشد تا برایش تب کنیم باز با ماست؛ مثل کلیه و قلب پیوندی و پیوندهای دیگر که این روزها حالشان ترک خورده و غمگین است!
ویژه
از ورود نخستین محموله موتورسیکلت به ایران 80سال گذشته و این وسیله نقلیه از روزگار قدیم بین ایرانیان طرفداران بسیاری داشته است.
در دنیای عصر باستان، جنگ‌های بسیاری به وقوع پیوست. قدرت‌های جهان باستان، ایران، روم، یونان، مقدونیه، چین و... بودند.
در زمان کودکی، همراه با خواهرش بارها و بارها تجربه ناکام پخت کیک را داشته که به‌خاطر نتیجه نه‌چندان مطلوب، اغلب کیک‌ها از ترس تنبیه مادر، روانه سطل‌زباله می‌شدند. «زهرا کمانی» کم‌کم و پس از گذشت مدتی از ازدواجش، به واسطه مسئولیت‌های خانه، در کلاس‌های متعدد آشپزی شرکت‌کرد.
کمترین حسن ورزش‌های گمنام و ناشناخته این است که ورزشکار در بازه زمانی نسبتا کوتاهی و به واسطه کوتاه بودن سایه رقبای پرتعداد به جایگاه قابل اعتنایی می‌رسد، اما روی دیگر سکه این است که ورزش‌هایی از این دست کمتر مورد توجه عموم و رسانه‌ها قرار می‌گیرند.
خیلی از پیشکسوتان رشته‌های هنری وقتی به نخستین قدم‌هایشان در این راه طولانی برمی‌گردند، به روزهای کودکی و جوشش استعدادی خدادادی در وجودشان می‌رسند.
مجموعه کم‌نظیر امیر راد که لابه‌لای باغ‌های اطراف کرج محصور شده شامل نخستین موتورسیکلت‌های جهان است و برخی از آنها در جنگ جهانی دوم مورد استفاده ارتش متحدین و متفقین قرار گرفته است.
محسن قصابیان درباره نقش شهید ستاری در فیلم «منصور» می‌گوید

یک سال مثل ارتشی‌ها زندگی کردم

فیلم سینمایی «منصور» به کارگردانی سیاوش سرمدی چندی پیش در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد.
غروب هخامنشیان

غروب هخامنشیان

خاص‌ترین امپراتوری تاریخ ایران را بدون شک باید هخامنشیان دانست. نام‌هایی چون کورش و داریوش و... در همین دوره بود که برای همیشه ماندگار شد.
قصر ییلاقی ناصرالدین‌شاه
قصر ییلاقی ناصرالدین‌شاه
در گذر از بزرگراه صیاد شیرازی، حتما نگاه‌تان به یک عمارت قدیمی افتاده که حتی دیوارهای پادگان هم نتوانسته‌اند جلوی خودنمایی‌اش را بگیرند.
در بین اهالی موسیقی آنقدر چهره و نام شناخته شده‌ای دارد که نیاز به هیچ توضیح اضافه‌ای ندارد.

به صرف یک فنجان آرامش در طبیعت

ظاهرا که کرونا قرار نیست به این زودی‌ها دست از سر ما بردارد و به تازگی به ورژن انگلیسی و جهش‌یافته‌اش هم تغییر شکل داده! بنابراین به‌نظر می‌رسد تا واکسیناسیون کامل و ریشه‌کن‌شدن این بیماری راه درازی در پیش داریم و حالا حالاها علاوه بر قرنطینه خانگی، ماسک، دستکش و مواد ضد‌عفونی‌کننده جزو جدایی‌نشدنی زندگی‌هایمان است.

قصر ییلاقی ناصرالدین‌شاه

در گذر از بزرگراه صیاد شیرازی، حتما نگاه‌تان به یک عمارت قدیمی افتاده که حتی دیوارهای پادگان هم نتوانسته‌اند جلوی خودنمایی‌اش را بگیرند.

10تندیس معروف در گوشه و کنار ایران

شاید دیدن مجسمه‌هایی که این اواخر از مشاهیر با طراحی و اجرای ناشیانه ساخته شد، تصور ما را از مجسمه‌سازی تغییر داده باشد اما هستند تندیس‌ها و مجسمه‌های ماندگاری که ساخته دست بزرگ‌ترین هنرمندان این رشته بوده‌اند و به تصاویر دیدنی از خاطره جمعی ما از شهرهایمان تبدیل شده‌اند. 10تندیس ماندگار را با هم مرور می‌کنیم.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
تهران، شهری در همسایگی کوه البرز است و به همین دلیل روستاهای کوهستانی اطراف پایتخت از روزگار قدیم تفرجگاه و مکان مناسبی برای تفریح و انجام ورزش‌های زمستانی بوده است.
برای پدر و مادرها، روبه‌رو شدن با کودکی که مدام با عصبانیت روبه‌روی آنها می‌ایستد، پا بر زمین می‌کوبد، فریاد می‌کشد و وسایلش را با خشم پرت می‌کند، می‌تواند یک بحران تمام عیار باشد.
لوئیس همیلتون از همان کودکی می‌دانست که قرار است در اتومبیلرانی مسیر موفقیت را طی کند، اما شاید خودش هم تصور نمی‌کرد به همین زودی و در اوج جوانی، بتواند رکوردها را تغییر دهد و با درخشش در مسابقات فرمول‌یک، 3قهرمانی در مسابقات جهانی را در کارنامه‌اش ثبت کند.