• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 30 بهمن 1399
کد مطلب : 124755
+
-

با پیست‌های استاندارد اطراف پایتخت آشنا شوید

اسکی روی بام تهران

تهران، شهری در همسایگی کوه البرز است و به همین دلیل روستاهای کوهستانی اطراف پایتخت از روزگار قدیم تفرجگاه و مکان مناسبی برای تفریح و انجام ورزش‌های زمستانی بوده است. با وجود پیست‌های استاندارد اسکی خیلی از ورزشکاران برای رسیدن موسم سرما روزشماری می‌کنند و اسکی در سرمای سوزناک زمستان برای‌شان به ورزشی دلچسب بدل می‌شود. وجود 6 پیست مجهز و استاندارد در مناطق کوهستانی اطراف تهران ظرفیت قابل اعتنایی است که گاهی اوقات مغفول مانده و خیلی‌ها نمی‌دانند که سرکشی به پیست‌های اسکی اطراف پایتخت تا چه حد مایه نشاط است و مفرح ذات.

 پیست توچال 
   ویژگی: فاصله ۵ کیلومتری با تهران

چند پیست اسکی در دنیا می‌شناسید که فاصله‌شان با مرکز شهر تنها ۵ کیلومتر باشد؟ پیست اسکی توچال با چنین ویژگی منحصر به فردی مقصد آخر هفته‌های علاقه‌مندان به اسکی است. بد نیست بدانید که این پیست قرار بود به بزرگ‌ترین پیست اسکی جهان بدل شود اما این پروژه به‌دلیل وقوع جنگ تحمیلی و مشکلات اقتصادی پس از آن متوقف شد. البته پیست توچال از امکانات خوبی بهره می‌برد و مدرسه اسکی توچال هم علاوه بر آموزش اسکی، امکان اجاره لوازم اسکی را فراهم می‌کند. از امکانات این پیست می‌توان به ۳ خط تله‌سیژ و یک خط تله‌اسکی اشاره کرد. برای رفتن به پیست توچال کافی است خود را به ولنجک و تله‌کابین توچال برسانید. وقتی به ایستگاه هفت تله‌کابین برسید، پیست توچال پیش روی شما قرار دارد و می‌توانید در بام تهران اسکی کنید. برای اطمینان از باز بودن پیست توچال حتما سری به سایت این مجموعه بزنید و آب و هوای پیست اسکی را هم بررسی کنید.

 پیست شمشک
   ویژگی: اسکی در شب 

پیست بین‌المللی شمشک پس از دیزین، عنوان بزرگ‌ترین پیست اسکی ایران را در اختیار دارد. یکی از ویژگی‌های این پیست، امکان اسکی کردن در شب است. این پیست به نورافکن‌های بزرگ تجهیز شده و امکان اسکی در شب‌ها را برای اسکی‌بازها فراهم کرده است. طول مسیر پیست شمشک ۹۵۰ متر است و تا ساعت ۱۰ شب می‌توانید در این مسیر اسکی کنید. از دیگر امکانات این پیست می‌توان به ۲ تله‌سیژ،
۳ تله‌اسکی بشقابی و ۲ تله‌اسکی چکشی اشاره کرد و 2هتل و 4رستوران که یکی از آنها در نوک قله قرار دارد امکانات رفاهی این مجموعه را تکمیل می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های پیست شمشک این است که فقط ۵۷ کیلومتر با تهران فاصله دارد و دسترسی به آن از لشگرک، کرج و زردبند امکانپذیر است. زمان بازگشایی پیست اسکی شمشک از اواخر پاییز است و تا اواسط فروردین امکان اسکی کردن در آن وجود دارد اما بهتر از قبل از مراجعه به سایت این مجموعه سر بزنید تا غافلگیر نشوید.

 پیست آبعلی
   ویژگی: دسترسی آسان 

پیست آبعلی، قدیمی‌ترین پیست اسکی ایران است اما همه امکاناتی را که اسکی‌بازهای آماتور و حرفه‌ای نیاز دارند، مهیا کرده است. قدیمی‌ترین پیست اسکی تهران را می‌توان محبوب‌ترین مقصد اسکی‌بازهای کشور دانست. آبعلی در جاده هراز واقع شده و ۵۷ کیلومتر از تهران فاصله دارد و به واسطه دسترسی آسانی که دارد همیشه جزو پیست‌های اسکی شلوغ تهران است. پیست آبعلی با داشتن ۵ مسیر اسکی و داشتن یک خط تله‌کابین، یک خط تله‌سیژ و ۳ تله‌اسکی چکشی، نسبت به سایر پیست‌های اسکی در تهران متفاوت‌تر است و برای همین اسکی‌‌بازهای حرفه‌ای آن را برای یک اسکی هیجان‌انگیز و لذت‌بخش انتخاب می‌کنند. پیست آبعلی از امکانات رفاهی مناسبی ازجمله ۶ رستوران، هتل، زمین تنیس، سکوی پرش و کایت و سوارکاری بهره می‌برد و یک مجموعه ورزشی تمام عیار است.

 پیست دیزین
   ویژگی: اسکی روی چمن

پیست اسکی دیزین  در ۱۰۰ کیلومتری شمال تهران واقع شده و بزرگ‌ترین پیست اسکی ایران به شمار می‌رود. امکانات این پیست به حدی مطلوب است که از طرف فدراسیون جهانی اسکی به‌عنوان پیستی بین‌المللی و مناسب برای برگزاری مسابقات رسمی شناخته شده و لقب معتبرترین پیست اسکی خاورمیانه را هم یدک می‌کشد. امکانات نخستین پیست اسکی ایران شامل ۴ خط تله‌کابین، ۲ تله‌سیژ، ۹ تله‌اسکی بشقابی و یک تله‌اسکی چکشی است. اگر مثل همه علاقه‌مندان به اسکی می‌خواهید آخر هفته خود را در پیست دیزین سپری کنید از مسیر جاده چالوس به سمت جاده گچسر حرکت کنید و با توجه به تابلوهای راهنما وارد پیست شوید. نکته مهم اینکه مجموعه دیزین با افتتاح پیست مجهز به چمن، امکانات مناسبی را برای علاقه‌مندان به اسکی روی چمن فراهم کرده است. رستوران‌های مجموعه دیزین هم به هتل‌ها و استراحتگاه‌های استاندارد مجهز شده و اقامت چند روزه در این منطقه را امکانپذیر می‌کند. یادتان باشد که قبل از حرکت از هواشناسی پیست اسکی دیزین اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنید.

 پیست دربندسر
   ویژگی: جدید و مدرن 

پیست اسکی دربندسر فضای جدیدتر و بهتری نسبت به پیست دیزین و شمشک دارد. پیست اسکی دربندسر در همسایگی پیست‌های دیزین و شمشک است و از جدیدترین پیست‌های اسکی اطراف تهران محسوب می‌شود. این پیست در روستای دربندسر واقع شده و فاصله‌اش با تهران تنها ۶۰ کیلومتر است. اسکی‌بازهایی که می‌خواهند فضای جدیدتری نسبت به پیست‌های دیزین و شمشک را تجربه کنند به دربندسر می‌آیند. این پیست بارها میزبان مسابقات لیگ بین‌المللی اسکی با حضور اسکی‌بازهای مشهور دنیا بوده است. امکانات بالابر پیست دربندسر هم شامل ۲ تله‌سیژ و ۳ تله‌اسکی می‌شود و از مدرسه اسکی و مسیر اسکی شبانه هم بهره می‌برد. یادتان باشد که در کنار این پیست، هتلی وجود ندارد اما هتل‌های پرتعدادی که در نزدیکی این منطقه ساخته شده مقدمات اقامت یک یا چند روزه شما را فراهم می‌کند. زمان بازگشایی پیست اسکی دربندسر، اواخر پاییز تا اوایل فروردین است اما قبل از مراجعه به پیست از باز بودن آن اطمینان حاصل کنید.

 پیست خور
   ویژگی: جاذبه گردشگری 

اسکی خور در جاده چالوس و کنار سد کرج قرار گرفته و علاوه بر اینکه یک مجموعه ورزشی است به‌عنوان یکی از تفرجگاه‌های دلپذیر اطراف تهران هم شناخته می‌شود. این پیست در ارتفاع ۲۸۰۰ تا ۳۰۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و دو مسیر اسکی به طول ۱۸۵۰ و ۳۵۰ متر دارد. پیست اسکی خور امکان پذیرایی از ۱۳۰۰ اسکی باز در روز را دارد و با داشتن یک رستوران و یک تله‌اسکی بشقابی از جاذبه‌های گردشگری استان البرز در فصل زمستان به شمار می‌رود. این مجموعه از مربی‌های حرفه‌ای برای آموزش اسکی و اسنوبرد بهره می‌برد و مسیری ویژه هم برای تیوپ سواری دارد که از شلوغ‌ترین و پرطرفدارترین بخش‌های پیست خور است. اگر می‌خواهید لذت گردش و تفریح یک‌روزه در اطراف تهران را تجربه کنید، پیشنهاد ما اسکی در پیست خور و گشت و‌گذار در اطراف سد کرج است.

این خبر را به اشتراک بگذارید