15
پنج شنبه 30 بهمن 1399
شماره 8163
جامعه
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دوران سخت و پرفشاری داشتیم

یادداشت
پس از انتشار اخبار شیوع بیماری کرونای جدید یا همان کووید-19 در چین، انستیتو پاستور ایران در ادامه رسالت یکصد ساله‌اش، خود را موظف دانست تا وارد میدان مبارزه با این بیماری شود؛ همانطور که قبلا در ریشه کنی بیماری‌هایی مثل طاعون و آبله، پیشقدم و پرچمدار بود. انستیتو پاستور ایران بلافاصله شروع به مطالعه درباره این بیماری کرد، توانست روش‌های تشخیصی را به تکامل برساند و ابزار لازم برای تشخیص درست این بیماری را در اختیار گیرد.
سیدمصطفی میرسلیم می‌گوید که با وجود افزایش فعالیت‌های کمیته امداد، فقر و محرومیت در جامعه بیشتر شده است

دنبال فقرزدایی باشیم، نه فقیرزدایی

گفت و گو
ایده افزایش مستمری ماهانه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینیره به 500هزار تومان در مجلس مطرح است.

اسفند با برف آغاز می‌شود

سامانه سرد بارشی که دیروز از غرب وارد کشور شده، امروز با وزش باد شدید و بارش باران و برف در ۱۳استان کشور موجب کاهش ۸ تا ۱۲درجه‌ای دمای هوا می‌شود.
عبور از جامعه شبه علمی به علمی، کارکرد مثبت کرونا بود
عبور از جامعه شبه علمی به علمی، کارکرد مثبت کرونا بود
اصغر مهاجری، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه تهران در گفت‌وگو با همشهری درباره آثار مثبت و منفی کرونا بر جامعه می‌گوید
یک‌سال از آمدن کرونا گذشت؛ بحرانی غیرمنتظره و تهدیدآمیز که فرصت زیادی برای شناسایی آن نداشتیم. بحرانی که یکباره روی سرمان آوار شد و تا بخواهیم به‌خودمان بیاییم در پوست و استخوان‌مان رخنه کرد. هرچند امیدواریم این مهمان یکساله روزی نه چندان دور از خانه و زندگی‌مان بیرون برود، اما فراموش‌شدنی نیست؛ نه یاد و خاطره منحوس و نه آثار منفی و مثبت آن. کرونا را شاید بتوان نقطه عطف تاریخ قرن بیست و یک دانست و از دوران قبل و بعد آن سخن گفت.