• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 30 بهمن 1399
کد مطلب : 124760
+
-

شخصیت‌شناسی لوئیس همیلتون که هفت‌بار قهرمان اتومبیلرانی جهان شده است

رویای قهرمانی در فرمول‌یک

رویای قهرمانی در فرمول‌یک

لوئیس همیلتون از همان کودکی می‌دانست که قرار است در اتومبیلرانی مسیر موفقیت را طی کند، اما شاید خودش هم تصور نمی‌کرد به همین زودی و در اوج جوانی، بتواند رکوردها را تغییر دهد و با درخشش در مسابقات فرمول‌یک، 3قهرمانی در مسابقات جهانی را در کارنامه‌اش ثبت کند.

 مخالف نژادپرستی
وقتی همیلتون دوساله بود، پدر و مادرش از هم جدا شدند. او از پدری سیاهپوست و مادری سفیدپوست متولد شده‌ است؛ همیلتون نخستین و تنها راننده سیاهپوست است که در فرمول یک به رقابت پرداخته‌ است. پدرش، آنتونی، با وجود چندشغله بودن، حرفه اتومبیلرانی او را مدیریت کرد. او در صحنه تمام سفیدپوست کارتینگ بریتانیا ایستاد. همیلتون که پدربزرگ و مادربزرگ پدری‌اش اهل گرانادا هستند، می‌گوید: «ما خانواده‌ای سیاهپوست بودیم که امکانات، ماشین و تریلر داشتیم». در سال 2007، همیلتون در نخستین فصل حضور خود در فرمول یک، رکوردهای زیادی را برجای گذاشت و در پایان فصل تنها با اختلاف یک امتیاز، در جایگاه دوم قرار گرفت.

 حامی محیط‌زیست
همیلتون روحیات خاصی دارد که توجه طرفدارانش را به‌خود جلب کرده است. او در حرف‌ها و انتخاب‌هایش بارها نشان داده که از محیط‌زیست حمایت می‌کند. در سال 2017، همیلتون در مصاحبه‌ای اعلام کرد که گیاهخوار شده است. او گفت: «ما انسان‌ها همیشه باعث آلودگی محیط‌زیست می‌شویم و پرورش حیوانات برای تغذیه، نقش مهمی در این آلودگی دارد. این واقعا وحشتناک است، من نمی‌خواهم از این موضوع حمایت کنم و می‌خواهم زندگی سالم‌تری داشته باشم». همیلتون در یکی از مصاحبه‌هایش در سال2018 حمایت از حقوق حیوانات را یکی از مهم‌ترین نشانه‌های حفاظت از محیط‌زیست دانست.

 سختگیر و پایبند به ارزش‌ها
دوسال بعد از اینکه همیلتون در سال2008 موفق به کسب عنوان قهرمانی شد، پس از پنجم‌شدن، پدرش را از سمت مدیریت اخراج کرد. این نقطه عجیبی در کارنامه اوست که خودش درباره آن می‌گوید: «این لحظه حساسی بود و هنوز هم سخت‌ترین چیزی است که با آن روبه‌رو شدم.». اما واقعیت این بود که آن دوفصل سخت و بد بود و با پنجم‌شدن همیلتون در سال2011 همراه بود. بنابراین همیلتون معتقد است که این حرکت ارزشش را داشت؛ «این اخراج لازم بود و برای رو به جلو حرکت‌کردن بسیار نقطه مثبتی است. من دیگر سی‌ودوساله هستم. پول‌هایم را هدر نمی‌دهم. مواد‌مخدر مصرف نمی‌کنم. هنوز هم ارزش‌هایی که با آنها بزرگ شده‌ام را حفظ می‌کنم». خیلی از منتقدان درباره سختگیری و پایبندی همیلتون به ارزش‌های از پیش تعریف‌شده حرف زدند، اما او این رویه را ادامه داد.

 خودسر و مغرور
از ویژگی‌های رفتاری و اخلاقی قهرمان اتومبیلرانی جهان، غرور و خودسری است که به چشم اطرافیان و طرفدارانش آمده‌ است. اما درواقع او این ویژگی‌ها را به شکل منفی ندارد. خودسری عجولانه همیلتون در انتخاب‌هایش، خیلی از مردم را به اشتباه انداخته است. لیندزی وان که قهرمان اسکی در المپیک و از دوستان نزدیک اوست، می‌گوید: «خیلی‌ها از او نفرت دارند. این دیوانه‌کننده است. وقتی نخستین‌بار او را دیدم، شایعات زیادی درباره مغرور بودن او شنیده بودم. اما واقعیت این است که او حتی از راه دور هم مغرور نیست».

این خبر را به اشتراک بگذارید