05
پنج شنبه 16 بهمن 1399
شماره 8153
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

زمستان است، واکسن نیست اما تو همچنان هستی!

یادداشت
شب، خیس باران سرماخورده بود وقتی گفت: مردی که آواز از دست می‌دهد یا فقیر شده یا در عشق شکست خورده است! سپس افزود: من هر دوی اینها هستم. این را مرد میانسالی گفت که من و دو دوست دیگر، سه صندلی در خانه‌ ساده او راپر کرده‌ایم. او آوازش را گم کرده است.
ویژه
میان ده‌ها سرود انقلابی که روزگاری روی نوارهای کاست ضبط می‌شد و از طریق ضبط صوت‌های قدیمی و بلندگوها به گوش مردم می‌رسید، چند اثر آن‌قدر ماندگار شده‌اند که با گذشت بیش از 40سال از زمان ساخت و انتشارشان، هنوز هم در حافظه مردم ایران ثبت و ضبط است.
آرشیو عکس‌های محمد صیاد، به‌عنوان عکاسی که از نیمه دهه 40شروع به عکاسی از رویدادهای مهم کرده و با مطبوعات مختلفی همکاری داشته است، یکی از ارزشمندترین مستندنگاری‌های تاریخ معاصر است.
این روزها که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا همه موزه‌ها بسته هستند، موزه‌ای وجود دارد که امکان بازدید از آن در هر روز هفته و در هر ساعت از شبانه‌روز وجود دارد!
توپ خانه
در بحبوحه روزهای بعد از انقلاب و در فضای ملتهب آن روزها، کمتر مدیری مسئولیت اداره 2تیم بزرگ پایتخت را می‌پذیرفت.
عاطفه صادقی برای علاقه‌مندان به هنر آشپزی نیاز به معرفی ندارد، زیرا با سابقه حضور در بیش از ۱۸۰برنامه تلویزیونی در شبکه‌های ملی همچون جام‌جم، آموزش، شبکه۵ و شبکه یک از موفق‌ترین فعالان حوزه آشپزی است.
روزهای پرالتهاب یکی از مهم‌ترین انقلاب‌های تاریخ، یعنی انقلاب اسلامی ایران، چه برای آنها که آن روزها را به چشم دیده‌اند و چه برای جوانانی که سال‌ها بعد از آن به دنیا آمده‌اند، در قاب عکس‌های عکاسان پیشکسوت ماندگار شده است.
پای صحبت‌های عبدالرضا اکبری، بازیگری که 2 بار در نقش امام‌خمینی ‌ره هنر نمایی کرده است

4ساعت گریم روزانه برای نقش امام ره

برای مخاطبان تلویزیون، چهره‌ای آشناست؛ برای کسانی که در سال‌های دور حضور او را در مجموعه «مزد ترس» به‌خاطر دارند و کسانی که در مجموعه‌های مختلفی همچون «باغ گیلاس»، «پهلوانان نمی‌میرند»، «دلنوازان»، «اغما»،«تولدی دیگر»، «عملیات125»، «فاخته و آنام» و فیلم‌های «دختری با کفش‌های کتانی»، «اخراجی‌ها»، «مستأجر» و... بازی‌اش را دیده‌اند.
صدا، تصویر، ورزش

صدا، تصویر، ورزش

این روزها بیشتر مسابقات و رویدادهای مهم ورزشی به‌طور زنده از شبکه‌های مختلف تلویزیونی پخش می‌شود اما بچه‌های یک نسل قبل خوب می‌دانند که تماشای یک مسابقه زنده ورزشی به‌خصوص فوتبال به این آسانی نبود.
سرودها از قلب مردم برمی‌خاست
سرودها از قلب مردم برمی‌خاست
فقط کافی است نامی از محمد گلریز برده شود، آن‌وقت است که دل همه ما، از کوچک و بزرگ و پیر و جوان به روزهای بیم و امید انقلاب و سال‌های سخت و نفسگیر دفاع‌مقدس پر می‌کشد.
تهران شاید طبیعت بکر شهرهای شمالی را نداشته باشد‌ یا شاید کمتر بتوان در آن نقاط گردشگری سرسبز را پیدا کرد، اما با این حال در کنار ساختمان‌های بلند و کوتاه و بزرگراه‌های پرترافیک و پرسروصدایش، فضاهایی دارد که با مراجعه به آنها می‌توان یکباره از ترافیک، آلودگی و سروصدا رها شد و قدم به سرزمینی سبز و زیبا گذاشت.

آرامش روی چمن سبز

توپ خانه
شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌ها عملا زنگ تعطیلی ورزش‌های گروهی را به صدا درآورده اما همه کسانی که با ورزش خو گرفته‌اند خوب می‌دانند که در سخت‌ترین شرایط چگونه ورزش کنند و روح و جسم‌شان را جلا بدهند.

قهر نکنیم حرف بزنیم

مکتب خانه
رضا در سریال محبوب «خانه‌سبز» که نقش‌اش را خسرو شکیبایی بازی می‌کرد، یک جمله معروف داشت که در همه این سال‌ها بارها تکرار شده، همان جمله که موقع قهر با همسرش عاطفه گفت: «قهریم، اما چه معنی دارد با هم حرف نزنیم؟» وقتی موضوع بحث درباره قهر است، همه‌چیز به همین جمله برمی‌گردد، حرف‌زدن.

جان‌های شیفته

تا پیش از فراگیر شدن رادیو و تلویزیون و همچنین ایجاد اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های نوین، این روزنامه‌ها و جراید و همچنین عکس‌های خبری بودند که بار اطلاع‌رسانی مستقل را به دوش می‌کشیدند.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
قریب به اتفاق مربیان و کارشناسان ورزشی معتقدند ورزشکارانی که حین تمرین و مسابقه تمرکز بیشتری دارند، کیفیت به‌مراتب بالاتری را بروز می‌دهند و به همین دلیل آمادگی جسمانی را در درجه دوم اهمیت قرار می‌دهند.
اگر تا به حال یک‌بار اخبار ورزشی را دنبال کرده باشید، حتما نام راجر فدرر سوئیسی را شنیده‌اید. نام او در تاریخ ورزش تنیس به‌عنوان برترین بازیکن ثبت شده و تا سال‌های طولانی، هرچه جایزه و جام و مدال در این ورزش اهدا شده، متعلق به او بوده است.
تماشای فیلم‌هایی با موضوعات انقلاب اسلامی برای هر نسلی جذابیت خاص خودش را دارد.