20
پنج شنبه 16 بهمن 1399
شماره 8153
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

20 سال پیش / تسهیلات یک‌میلیارد دلاری دولت به صادرکنندگان

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: پیش‌پرداخت گشایش اعتبار برای واردکنندگان از 25بهمن‌ماه جاری از 60درصد به 10درصد کاهش می‌یابد.
ویژه
به‌نظر شما چه چیزی باعث شده است که اپل برای 11سال متوالی در لیست «نوآورترین شرکت‌ها» که همه ساله توسط گروه مشاوران بوستون تهیه می‌شود وجود دارد؟
دیروز طرح شفافیت آرای نمایندگان در مجلس شورای اسلامی از سوی نمایندگان رد شد.
طی ماه‌ها و هفته‌های پیش، التهاب در بازار ارز موجب افزایش قیمت‌ها در داخل کشور شد. حتی کالاهایی که تولید و توزیع آن هیچ ربطی به قیمت دلار و یورو نداشت تحت‌تأثیر این التهاب دچار افزایش قیمت شد.
طرح روز
هلسینیکی: مردی در فنلاند فقط با یک قایق‌پارویی به جنگ تخته یخ شناور بزرگی رفت که به سمت خانه‌اش در حرکت بود.
استافوردشایر: نوجوان 19ساله‌ای که بیش از 11‌ماه در اثر تصادف رانندگی به کما رفته بود، از حالت کما خارج شد و هیچ اطلاعی از شیوع بیماری کرونا ندارد.

عکس روز

مادر یعنی رنگ سبز بر دیوار زندگی - تلاش مادرانه زنی در گرگان برای امرار معاش در کنار همسرش، سوژه گزارش تصویری خبرگزاری ایرنا شد.
دیوار کاذب حاوی آثار هنری بود

دیوار کاذب حاوی آثار هنری بود

نیویورک: وکیل جوانی که به‌تازگی خانه‌ای در آمریکا خریده بود با کشف یک دیوار کاذب در اتاق زیرشیروانی آن، چندین عکس‌ و اثر هنری با قدمت بیش از یک صد سال را کشف کرد.
رئیس‌جمهوری سابق در جست‌وجوی کار
رئیس‌جمهوری سابق در جست‌وجوی کار
ورشو: رئیس‌جمهوری سابق لهستان و برنده جایزه نوبل‌لخ والسا به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در جست‌وجوی کار دوم است. به‌گزارش اسپوتنیک، ‌او که در رشته الکترونیک تحصیل کرده گفته است: با کمال میل حاضرم به‌عنوان برق کار مشغول کار شوم.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
«چرا ما خارج از شهر زندگی می‌کنیم؟» کتابی است نوشته پِتر اِشتام که یوتا باوئر آن ‌را تصویرگری کرده است.
بهمن فرزانه، نویسنده و مترجم شناخته‌شده‌ای است که بیشتر او را با ترجمه رمان «صد سال تنهایی» نوشته گابریل گارسیا مارکز می‌شناسند. وی بیش از ۸۰رمان را از زبان‌های مختلف به فارسی برگرداند و اینگونه توانست پل ارتباطی ایرانیان با ادبیات جهان شود.
وانت‌هایی که صدای ضبط صوت آنها گوش مردم را خراش می‌دهد تقریبا بدون انقطاع هر لحظه کوچه‌های شهر را اشغال می‌کنند یکی بعد از دیگری، بدون توقف و با سرعت کم. اینها معمولا یکی از عوامل کندی تردد در کوچه‌ها هستند و برخی اوقات صفی از خودروها را به‌صورت کاروان پشت سر خود درست می‌کنند و به اعتراض راننده‌ها هم توجهی نمی‌کنند.