21
پنج شنبه 16 بهمن 1399
شماره 8153
دوچرخه
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
از وقتی خانم ‌جعفری درباره‌ی اردوی توچال گفته بود، شور و هیجانی بین بچه‌ها راه افتاد. بارها شیوا و فرشته تقسیم کار کرده و شبیه سفری چندروزه برایش تدارک دیده بودند.
اگر نوجوانِ امروز باشید، قدرمسلم یادتان نمی‌آید روزگاری را که «پلوتو» یا «پلوتون»‌ با تلفظ انگلیسی یا فرانسوی‌اش، برای خودش سیاره‌ای از سیاره‌های منظومه‌ی شمسی بود.
نام گروه ما «مافیا» است که از حرف‌های اول اسم‌هایمان متین‌روپایی، احمدپسته، فرزادکرگدن، یاورنردبون و اردلان‌خان،یعنی خودم ساخته شده است.
اگرچه به‌خاطر کرونا نمی‌توانیم سفر برویم، اما می‌توانیم با رعایت فاصله‌های اجتماعی و ماسک مناسب از بعضی از موزه‌ها و نمایشگاه‌ها دیدن کنیم. مدتی بود که موزه‌ی هنرهای معاصر تهران به‌خاطر بازسازی بسته بود و حالا در هفته‌ی گذشته بازگشایی شد.
دهه‌ی فجر امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، با حال و هوای متفاوتی برگزار می‌شود؛ امسال خبری از کاغذهای رنگی‌ بر در و دیوار کلاس‌ها نیست و جشن‌های ویژه‌ی دهه‌ی ‌فجر و نمایشگاه‌های هرساله، به فضای مجازی منتقل شده است.
آدمکِ روی پوستر ششمین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی، ماسک زده و با دست‌های گشوده ما را به نمایشگاه مجازی اسباب‌بازی دعوت می‌کند که از 28 بهمن تا 11 اسفند برگزار می‌شود.
نگاهی به حضور پررنگ نوجوانان در شبکه‌ی اجتماعی تیک‌تاک

شاخ و شاخ‌بازى به چه قیمتى؟

این‌که بتوانی با وجود سن کم، کارهای خارق‌العاده انجام دهی، باحال یا به‌قول خودمان خفن است. خفن است اگر بتوانی با یک بشکن، خودت را شبیه شخصیت کارتونی مورد‌علاقه‌ات بکنی یا رنگ لباس‌هایت را تغییر بدهی.
PDF دوچرخه
کوتاه دوچرخه
اول، اگر هفته‌نامه‌ی کاغذی دوچرخه دستت رسید، می‌توانی آن را ورق نزنی... همین‌جا روی جلد ایست کن!
یک اسم یادگار، کسی که تو نیستی اسمی به اعتبار، کسی که تو نیستی
لحظه‌ی غروب، گاهی خوشحال‌کننده است، مثل وقتی کودکی به انتظار پدر نشسته تا به منزل بازگردد. گاهی غم‌انگیز، مثل کسانی که شیفت شب کار می‌کنند.