05
پنج شنبه 2 بهمن 1399
شماره 8141
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

همه آهو می‌شوند، یک روز در ماه!

یادداشت
آفتاب رنجور درحال سرک کشیدن درکوچه افسرده از هوای آلوده بود که بانویی از راه گذر نازک ته کوچه که به خیابان می‌رسد، پا کشید توی کوچه، قوزکرده دو دستش را آویز پاهای کودکی کرده بود که چانه‌اش سرنشین زن بود.
ویژه
خیلی از کاربران تلفن‌های هوشمند، موقع خرید گوشی به کیفیت و امکاناتی که سازنده آن برای دوربین درنظر گرفته، توجه ویژه‌ای دارند.
برخی اقتصاددانان پیش‌بینی کرده‌اند که در آینده‌ای نه چندان دور، روبات‌ها جای مشاغل مهم را خواهند گرفت و انسان به لحاظ اقتصادی دوره جدیدی را تجربه خواهد کرد.
اگر علاقه‌مند به تماشای تئاتر هستید اما این روزها به‌خاطر محدودیت‌های ناشی از کرونا نمی‌توانید از این هنر زنده در صحنه لذت ببرید حتما وقتی برای تماشای فیلم تئاتر بگذارید.
پسربچه 12ساله سیستانی، 5سال بعد از اینکه برای نخستین بار نام المپیک را شنید مسافر توکیو شد و حالا سودای قهرمانی در مهم‌ترین میدان بین‌المللی ورزش را دارد.
اغراق نیست اگر بگوییم مجموعه‌داری یکی از پردرآمدترین کارهاست.
این روزهای کرونایی، روزهای در خانه ماندن و سلامت ماندن است.
پای صحبت‌های ستاره اسکندری بازیگر و کارگردان سینما و تئاتر

بزرگترین سرمایه‌ام بازیگری‌ است

بسیاری او را به‌عنوان بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون می‌شناسند اما این فقط یک بخشی از زندگی و فعالیت‌های این بانوی فعال و هنرمند است.
عکس‌ها حرف می‌زنند

عکس‌ها حرف می‌زنند

می‌گوید عکاسی هرچند انتخاب او نبود، اما هر بار که با خودش می‌گفت این‌بار دیگر باید سراغ کار دیگری برود، خیلی زود پشیمان می‌شد و دوباره دوربین ‌به‌دست، به قلب حوادث می‌رفت.
تجربه خوب شیرینی پزی
تجربه خوب شیرینی پزی
از ۱۰سالگی در قنادی خانوادگی مشغول بوده و علاقه و استعدادش موجب می‌شود تا در هفده‌سالگی درجه استادی و مربیگری در زمینه شیرینی‌پزی را کسب کند. آشپز موفق این هفته، حسین وردی‌نژاد، پس از کسب تجربه در مهارت‌های مختلف ازجمله کیک‌پزی، پخت انواع شیرینی خشک، فرداری، ترکاری و دسرزنی، تصمیم به ادامه تحصیل در این حوزه گرفت و پس از گذراندن دوره کارشناسی زیرنظر بهترین اساتید، کسب علم را چاشنی استعدادهای خود کرد.
مهمان خانه
مگر می‌شود ایرانی بود، فارسی‌زبان بود و استاد ملک‌الشعرای بهار را نشناخت؟ حتی اگر دیوان اشعار آخرین قصیده‌سرای بزرگ زبان فارسی را هم در خانه‌مان نداشته باشیم، با اشعار این شاعر نام‌آشنا قد کشیده و بزرگ شده‌ایم.

دیوار دفاعی نوجوانان

نوجوانی، سن تغییر و سرکشی است، همان زمان که پدر و مادرها انگار ناگهان به‌خودشان می‌آیند و می‌بینند که فرزندشان چقدر بزرگ شده و رفتارهایش تغییر کرده است.

شیردل شرق

در تاریخ ایران، اقوام زیادی از خارج این مرز و بوم، به میراث امپراتوران نامدار هخامنشی و اشکانی و ساسانی هجوم آورده‌ و چند صباحی، بر این سرزمین حکم رانده‌اند.

خیلی دور، خیلی نزدیک

شهر ری قدمتی چند هزار ساله دارد. برای همین دیدن بناهای مربوط به دوره‌های تاریخی مختلف در جای جای این محدوده باستانی خیلی طبیعی است! مثلا خیلی طبیعی است که بچه‌هایمان در چشمه علی هشت‌هزار ساله آبتنی کنند و نگاه‌شان به سنگ‌نگاره فتحعلی شاه قاجار باشد! یا در محدوده آرامگاه ابن بابویه، چشم‌مان به برج طغرلی بیفتد که از دوره سلجوقیان صحیح و سلامت به امروز رسیده است! اما شهر ری باستانی ما علاوه بر چشمه علی و برج طغرل، بناهای باستانی بسیاری دارد که خیلی‌هایمان حتی اسم آنها را هم نشنیده‌ایم.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
مسابقات بوکس حرفه‌ای از حدود 100سال قبل تاکنون جزو پرتماشاگرترین و پر سر و صداترین‌ترین مسابقات ورزشی بوده و هر سال میلیون‌ها بیننده تلویزیونی منتظرند تا ببینند کمربند قهرمانی به کدام بوکسور تعلق می‌گیرد.
محمدتقی بهار معروف به ملک‌الشعرای بهار، 65سال بیشتر عمر نکرد، اما در همین مدت کوتاه آن‌قدر اثرگذار ظاهر شد که امروز نه فقط ادبیات فارسی بلکه حتی تاریخ ایران را هم نمی‌توان بدون وجود او معرفی کرد.
در دنیای سیاست کمتر با نام زنان قدرتمند، آن هم در بالاترین سطح قدرت و مسئولیت آشنا شده‌ایم. سیاست سال‌ها میدان بازی مردان بوده و در این شرایط، اینکه زنی برای حدود 2دهه، صدراعظم یکی از کشورهای بزرگ باشد، چیزی شبیه یک شگفتی است.