• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 2 بهمن 1399
کد مطلب : 122336
+
-

معرفی 10 اپلیکیشن مفید برای عکاسی و ویرایش عکس


خیلی از کاربران تلفن‌های هوشمند، موقع خرید گوشی به کیفیت و امکاناتی که سازنده آن برای دوربین درنظر گرفته، توجه ویژه‌ای دارند. عکاسی، چه به‌صورت حرفه‌ای و چه برای سرگرمی، برای بسیاری از شهروندان امروزی، با دوربین تلفن‌همراه تعریف شده و سراغ خرید دوربین عکاسی نمی‌روند. اپلیکیشن‌هایی هستند که می‌توانید با استفاده از آنها، حرفه‌ای‌تر عکس بگیرید.

Manual 

این اپلیکیشن مخصوص آیفون‌دارهاست و به شما امکان استفاده از تنظیمات حرفه‌ای را می‌دهد که در برنامه دوربین پیشفرض گوشی موجود نیست. با استفاده از این اپلیکیشن، تنظیماتی مثل سرعت شاتر، حساسیت ISO، تراز سفیدی، فوکوس و نوردهی به‌صورت دستی قابل‌کنترل هستند. همچنین در ویزور یا نمایاب این اپلیکیشن، یک هیستوگرام هم وجود دارد که کمک می‌کند همزمان با کادربندی عکس نوردهی صحیح آن را هم تحت نظر داشته باشید. امکان انتخاب رنگ رابط کاربری این اپلیکیشن بین سفید و سیاه وجود دارد و اطلاعات عکس‌ها قابل‌مشاهده است. البته شاید مهم‌ترین نکته در مورد Manual  رابط کاربری ساده و راحت آن باشد.

Candy Camera

بیشتر تمرکز این برنامه روی عکس‌های سلفی است که جلب رضایت کاربران را در پی دارد. این برنامه به‌صورت رایگان در گوگل‌پلی عرضه شده و جزو برترین اپلیکیشن‌ها به‌شمار می‌رود. با دانلود و استفاده از این برنامه قادر خواهید بود به آسانی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن از میان بیش از 100افکت موجود به دلخواه یک مورد را انتخاب کرده و روی عکس‌های خود اعمال کنید. می‌توانید با به‌کارگیری این برنامه، تصاویر موجود در گالری عکس‌های‌تان را با استفاده از انواع ابزارها ویرایش کنید. اگر مدت‌هاست که به‌دنبال یک برنامه فتوشاپ برای موبایل یا تبلت اندرویدی خود می‌گردید که محیط کاربری جذاب داشته باشد، این اپلیکیشن انتخاب خوبی است.

Camera360

این اپلیکیشن عکاسی برای مدت‌های طولانی یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های عکاسی اندروید بوده است. هرچند این اپلیکیشن محبوبیت زیاد خود را بیش از هر چیز مدیون استیکرهای جذاب و شاد است، ولی ابزارهای عکاسی بسیار جدی‌تری هم در آن وجود دارد. برای مثال پشته‌ای از فیلترها به سبک اینستاگرام و مجموعه‌ای از ابزارهای ویرایشی مانند برش و تغییر زاویه در این اپلیکیشن درنظر گرفته شده است. پیش‌نمایش تمام فیلترهای اپلیکیشن عکاسی Camera360 را می‌توانید به‌صورت زنده هنگام عکاسی ببینید. این امکان شما را از دردسر انتخاب فیلتر مناسب پس از عکاسی خلاص می‌کند.

ProShot

گریدهای راهنمای مختلف، نسبت ابعاد سفارشی، خروجی RAW، تنظیم تراز سفیدی، کنترل نوردهی، تنظیم سرعت شاتر و... اپلیکیشن عکاسی ProShot تمام اینها را در خود دارد. با وجود تمام این عملکردها و امکانات حرفه‌ای، رابط کاربری این اپلیکیشن هرگز شلوغ یا مشکل به‌نظر نمی‌رسد. همچنین می‌توانید یک هیستوگرام زنده را به ویزور خود بیفزایید، از تنظیمات آماده مختلفی نظیر عکاسی در شب یا عکاسی ورزشی، استفاده و اطلاعات EXIF عکس را پس از ثبت آن بازبینی کنید. تمام این قابلیت‌ها اپلیکیشن عکاسی ProShot را به یکی از جامع‌ترین اپلیکیشن‌های دوربین برای پلتفرم‌های اندروید، iOS  و ویندوزفون تبدیل می‌کند.

+Camera

اپلیکیشن عکاسی +Camera برای مدت زیادی در اپ استور حضور داشته، ولی هنوز جزو اپلیکیشن‌های دوربین مطرح در iOS محسوب می‌شود. این اپلیکیشن موفق شده مجموعه بسیار زیادی از امکانات حرفه‌ای عکاسی را در خود جای دهد، بدون اینکه ظاهری پیچیده و دلهره‌آور پیدا کند. درواقع رابط کاربری این اپلیکیشن عکاسی به‌قدری تمیز و خوب طراحی شده که انگار اپل خودش آن را ساخته است. این اپلیکیشن امکانات متنوعی نظیر پشته‌ای از فیلترها، حالت HDR بسیار خوب، فوکس فوری، کنترل‌های نوردهی، تنظیمات ویرایشی آماده و بخشی به نام Lightbox  برای ذخیره و بازبینی عکس‌ها در خود دارد.

Instagram

فلسفه‌ وجودی اپلیکیشن «اینستاگرام» Instagram بهبود دادن عکس‌های موبایلی است. امکانات ویرایشی مختلفی که به‌مرور به این اپلیکیشن اضافه شده آن را به یک جایگزین شایسته برای اپلیکیشن دوربین پیش‌فرض اندروید و iOS تبدیل کرده است. شاید اینستاگرام به‌اندازه گزینه‌های دیگر فهرستی که در اینجا آمده امکانات و قابلیت نداشته باشد، ولی برای کاربران عادی، اپلیکیشن عکاسی مناسبی محسوب می‌شود. در این اپلیکیشن می‌توانید با چند ضربه ظاهر عکس‌های خود را به میزان قابل‌توجهی بهتر کنید. قدرت فیلترهای اینستاگرام قابل‌تغییر است و تنظیمات نسبتا زیادی در دسترس شما قرار دارد.

Focus

یکی از اصلی‌ترین امکانات این برنامه، متناسب با نام آن، برجسته‌سازی یا فوکوس است. در ویزور این اپلیکیشن عکاسی سوژه‌هایی که در فوکوس قرار داشته باشند با خطوطی رنگی برجسته می‌شوند. این حالت ابزارهایی را برای ترکیب‌بندی هوشمندانه عکس و ایجاد افکت‌هایی مثل تارشدن پس‌زمینه یا همان عمق میدان کم در اختیار شما قرار می‌دهد. ذخیره کردن عکس‌ها با فرمت TIFF تنها یکی از گزینه‌های مختلف موجود برای خروجی‌گرفتن از این اپلیکیشن است. البته امکانات فراوان دیگری هم در این اپلیکیشن عکاسی وجود دارد. امکاناتی نظیر کنترل فلش، سرعت شاتر، تراز سفیدی، جبران نوردهی و یک نورسنج زنده که می‌توانید از آن همزمان با کادربندی عکس‌ها استفاده کنید.

Camera FV-5

این اپلیکیشن عکاسی را می‌توان معادل اپلیکیشن عکاسی Manual برای اندروید تلقی کرد. این اپلیکیشن هم کنترل آن دسته از تنظیمات دستی را که عکاسان حرفه‌ای به‌کار می‌برند، در اختیار شما قرار می‌دهد. تنظیمات دستی نظیر نوردهی، تراز سفیدی، حساسیت ISO، سرعت شاتر و برخی گزینه‌های کلیدی دیگر اجازه می‌دهند عکس‌ها را دقیقا به همان شکلی که درنظر دارید بگیرید. همچنین برخی امکانات بسیار مفید دیگر هم در این اپلیکیشن عکاسی گنجانده شده که می‌توانید پیش از فشردن دکمه شاتر از آنها استفاده کنید. برای مثال، امکان انتخاب از بین 10گرید ترکیب‌بندی و 9راهنمای برش تصویر مختلف روی ویزور یا نمایاب وجود دارد.

Fab Focus

اگر شما به دنیال حالت عمقی بیشتر و اضافه کردن حالت پرتره به تصاویر خود هستید، این برنامه از بهترین اپلیکیشن‌های عکاسی برای شماست. این اپلیکیشن به کاربران اجازه می‌دهد تا عکس‌های جدید را به‌طور مستقیم به حالت پرتره بگیرند و به اشتراک بگذارند یا اینکه کاربران می‌توانند عکس را از گالری تصاویر انتخاب کنند. رابط کاربری این برنامه به اندازه کافی ساده است، اما در مقایسه با برنامه‌های دیگر کمی حساس‌تر بوده و از نظر تشخیص چهره‌ها به‌طور خودکار، می‌تواند نتایج دقیق‌تری را در اختیار کاربران قرار دهد. این نرم‌افزار به گرفتن عکس پرتره آیفون برای تار کردن تصویر در ابتدای کار به تجزیه و تحلیل چهره‌ها می‌پردازد.

Cymera

اگر به‌دنبال یک نرم‌افزار حرفه‌ای برای ویرایش عکس‌های خود هستید، این اپلیکیشن در میان کاربران محبوب و بسیار پرطرفدار است. اپلیکیشن محبوب Cymera  بهترین نرم‌افزار دوربین عکسبرداری و ویرایش تصاویر برای دستگاه‌های اندرویدی است که طیف عظیمی از لنز و حالت‌های عکسبرداری، فیلترهای متعدد و اثرات زیبایی را برای اعمال روی تصاویر در اختیار شما قرار می‌دهد. این نرم‌افزار با دارا بودن بیش از 800گزینه دکوراسیون و افکت کولاژ از قدرتمندترین و کاربردی‌ترین نرم‌افزارهای عکسبرداری و ویرایش عکس به‌شمار می‌رود. دارا بودن همه‌ توابع چرخش تصویر، کنتراست، روشنایی و شفافیت، ویژگی دیگر این برنامه است.

این خبر را به اشتراک بگذارید