20
پنج شنبه 2 بهمن 1399
شماره 8141
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سالمرگ/ ابوالحسن نجفی؛ ادیب نامدار

ابوالحسن نجفی ۷تیر۱۳۰۸ - ۲بهمن۱۳۹۴ از بزرگان عرصه‌ ترجمه، زبان‌شناسی، ادبیات تطبیقی و ویراستار برجسته در دوره معاصر و یکی از تأثیرگذارترین افراد در شناسایی و تربیت نویسندگان و پژوهشگران بود که در این عرصه کارنامه‌ پرافتخاری از خود به یادگار گذاشته است.
ویژه
چقدر با مشتریانتان در ارتباط هستید؟ فکر می‌کنید چقدر از دستورالعمل‌هایی که برای استفاده از محصولتان به مشتری داده‌اید را انجام می‌دهد؟
سوگ یک سوگ یک پاسخ طبیعی به از دست دادن است که می‌تواند ناشی از مرگ عزیزان باشد.پاسخ طبیعی به از دست دادن است که می‌تواند ناشی از مرگ عزیزان باشد.
حساب کاربری میراث باشی، درباره ماخونیک نوشت: «ماخونیک؛ روستایی است تاریخی که در فاصله حدود ٦٠کیلومتری شهرستان سربیشه در خراسان جنوبی واقع شده است. ویژگی منحصربه‌فرد این روستا، واحدهای کوتاه قامتی است که به‌صورت کلونی‌های به هم پیوسته از فرم‌های بیضی شکل، ساختار واحد مسکونی را پدید آورده است.»
طرح روز
ناپل: پلیس ایتالیا به طور اتفاقی هنگام تفتیش یک آپارتمان موفق به کشف یک کپی مهم از تابلوی لئوناردو داوینچی شد و این کپی ۵۰۰ ساله را به موزه‌اش بازگرداند.
آلاباما: پرستار 78ساله‌ای که برای کمک به بیماران کرونایی بازنشستگی خود را نپذیرفت، پس از ابتلا به کرونا جان باخت.

عکس روز

درس خواندن در روزهای کرونایی- شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری
نقشه‌برداری از اقیانوس با قایق‌خودران

نقشه‌برداری از اقیانوس با قایق‌خودران

سان‌فرانسیسکو: یک شرکت سازنده پهپاد در آمریکا از تولید قایق‌های خودران ۲۲ متری برای نقشه برداری از کف دریاها و اقیانوس‌ها خبر داد.
جایزه طرح سال به الاکلنگ صورتی
جایزه طرح سال به الاکلنگ صورتی
سیوداد: الاکلنگ‌هایی که «دیوار تیتر-توتر» دیوار الاکلنگ نام دارند و بین دیوار بلند مرز آمریکا و مکزیک نصب شده بودند به‌عنوان طرح سال طراحی بیزلی انتخاب شدند.
کولین پاول وزیر خارجه دولت جدید آمریکا گفت: دولت بوش راه‌های مختلف برای فعل و انفعال بیشتر با ایران در زمینه‌های گوناگون ازجمله زمینه‌های اقتصادی را بررسی خواهد کرد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
مادرها گاهی در برابر احساس‌های منفیاضطراب، غم و خشم کودکانشان راهبردهای اشتباهی را در پیش می‌گیرند.
گذشته از اینکه ما ایرانی‌ها عادت داریم از بوق به کرات استفاده کنیم، نوع بوق‌هایی نیز که روی خودروها نصب شده اغلب غیراستاندارد است، بوق‌های با قدرت بسیار بالا می‌تواند اعصاب دیگران را به‌شدت به هم بریزد و بوق زدن‌های بیجا نیز محیط شهری را از نظر صوتی آلوده می‌کند.
«اندازه‌گیری جهان» نوشته دنیل کِلمان را حسین منصوری به فارسی برگردانده و به تازگی نشر کلاغ آن را منتشر کرده است.