9
چهار شنبه 17 بهمن 1397
شماره 7598
درنگ
23023630
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اخبار یکی، ‌دو سال پیش را هنوز فراموش نکرده‌ایم

جریمه‌ها شروع شد- اول مهر 95، پلیس شروع کرد به جریمه‌کردن خودروهایی که وارد محدوده طرح زوج یا فرد شدند.
ویژه
فروردین: رهبر انقلاب در نخستین روز سال نو، «مسائل معیشتی و اقتصادی» و «انتخابات اردیبهشت ماه» را 2موضوع مهم سال جدید خواندند و سال1396را سال «اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال» نامگذاری کردند. 5روز قبل از آغاز ثبت‌نام نامزدهای ریاست‌جمهوری، «جمنا» تشکل انتخاباتی اصولگرایان، ابراهیم رئیسی، علیرضا زاکانی، پرویز فتاح، محمدباقر قالیباف و مهرداد بذرپاش
هرچند نمایشگاه کتاب و خاطرات‌ خوبش برایمان در همان نقطه ابتدایی، یعنی نمایشگاه بین‌المللی در سئول ماند اما با او هر جا که رفت رفتیم و تنهایش نگذاشتیم. این گزارش شرح خانه به‌دوشی‌هایمان است.
بالاخره بعد از 3سال کشمکش و بیش از 37 سال ارائه طرح‌های کاغذی، سرانجام واردات کالاهای بدون کد ممنوع شد.
طی 3 سال در خوزستان حدود 60هزار نفر با نخستین بارش پاییزی تنگی نفس پیدا کردند و راهی بیمارستان‌ها شدند.
در میان حوادث تلخی که در سال‌های 95 و 96 رخ داد، بعضی از آنها هرگز از خاطر مردم پاک نخواهد شد؛ حوادثی که دل میلیون‌ها ایرانی را به درد آورد.
فروردین: شورای نگهبان آرای مینو خالقی منتخب سوم مردم اصفهان و نامزد فهرست امید در انتخابات هفتم اسفندماه سال گذشته را رد کرد.
کیمیا علیزاده چطور به نخستین مدال تاریخ ورزش زنان ایران در المپیک رسید

اعتماد به بازنده

همه‌‌چیز از یک اعتماد شروع شد‌؛ اعتماد به یک بازنده. کیمیا علیزاده تنها مدال‌آور المپیک در تاریخ ورزش زنان ایران است اما اگر یک مربی، مربی‌ای که در رسیدن به این مدال نامی از او نیست.
... و سرانجام بازگشت به ایده تریاک کوپنی!

... و سرانجام بازگشت به ایده تریاک کوپنی!

سال‌های 95 و 96 با تغییراتی در قوانین مبارزه با مواد مخدر همراه بود
یکی از مصیبت‌های همیشگی ایران، حضور در خاورمیانه، همسایگی با بزرگ‌ترین کشت‌‌کاران مواد مخدر در جهان و قرار داشتن در مسیر ترانزیت این مواد به اروپا بوده و هست.
سمیه نرو!
سمیه نرو!
در یکی از پروپیمان‌ترین فرش قرمزهای پهن شده برای استعدادی تازه، «ابد و یک روز» در سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر 9 سیمرغ بلورین گرفت.

نگاه‌های سال‌های 95 و 96

نگاه‌های سال‌های 95 و 96. نگاهی که خیره ماند  عکس: امیر پناهپور

سراسر التهاب

توانایی در بازسازی و بازآفرینی گذشته در مجموعه «آخرین روزهای زمستان» و فیلم «ایستاده در غبار»، در «ماجرای نیمروز» با رعایت قواعد روایت در فیلم داستانی همراه شد.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
سال‌های اخیر فرصتی مناسب بوده برای نویسندگان جوان و تازه‌کار تا میان نام‌های بزرگ، کارشان را در فضای ادبی مطرح کنند. ادبیات داستانی فضایی دارد که تنها‌و‌تنها با کیفیت نوشتن می‌توان در آن ماندگار شد.
سال1395 هم سالی پربار برای سینمای ایران بود. در این سال اصغر فرهادی با « فروشنده» جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی را دریافت کرد تا تنها کارگردان تاریخ سینمای ایران لقب گیرد که فیلم‌هایش تا‌کنون 2جایزه اسکار در رشته بهترین فیلم خارجی را برای وی به ارمغان آورده‌اند.
«40 سال با او کوه را به کوه دوختیم و دره را به دره بند زدیم و ماهور را گذشتیم و به رودهای پر آب زدیم. شب‌ها را با چوپانان و روستائیان به هم‌سخنی گذراندیم و با چاپاردارها همگامی داشتیم».