• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 6 آذر 1397
کد مطلب : 38901
+
-

اخبار فردا

چهارشنبه 7آذر

خوشبختی در ویترین-
آلبرتو موراویا (رمان‌نویس ایتالیایی) در ایران طرفداران بسیاری دارد. در روز تولد او (28نوامبر 1907) می‌توانیم یکی از کارهایش را دوباره بخوانیم یا از نزدیک‌ترین کتابفروشی سراغ آثاری از موراویا را بگیریم که در سال‌های اخیر به فارسی برگردانده شده‌اند. یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای مطالعه در روز تولد موراویا، «خوشبختی در ویترین» است. این کتاب مجموعه‌ای از کارهای طنز و سوررئالیستی این نویسنده سرشناس ایتالیایی است. البته موراویا در حوزه طنز چند کار دیگر هم دارد؛ مثلا «دگردیسی در ضیافت» و «گوساله دریایی». علاوه بر اینها، «دیوار و شمعدانی» و «یک چیز به هرحال یک چیز است» هم گزینه‌هایی برای خواندن داستان‌های کوتاه از موراویا محسوب می‌شوند. اگر به خواندن رمان هم علاقه دارید، «دلتنگی» گزینه مناسبی است و بالاخره مجموعه داستانی به نام «آدم بدشناس» که میان آثار موراویا از پرخوانده‌ترین‌ها در ایران است. کتاب صوتی این مجموعه داستان هم منتشر شده و می‌توانید از آن وقت قدم‌زدن در پیاده‌روهای شهر یا رانندگی در خیابان‌ها استفاده کنید.  



جایی میان عکس و نقاشی- هر تکنیک هنری می‌تواند درعین مجزا‌بودن، به‌صورت تلفیقی نیز به‌کار گرفته‌شود؛ نحوه این تلفیق به میزان خلاقیت هنرمند بستگی دارد، هرچه خلاق‌تر، تمیزدادن سبک‌های هنری از یکدیگر در اثر نهایی، دشوارتر؛ درست مانند آثار عکاسی هادی ابری که تلفیقی از عکاسی و نقاشی است؛ به‌عبارتی دیگر او «با نور نقاشی می‌کند».  این هنرمند عکاس به تازگی نمایشگاهی از آثارش با عنوان نمایشگاه عکس‌های فوتوریسم را در گالری خورشید واقع در بلوار آفریقا، بالاتر از پمپ بنزین، کوچه تور، پلاک ۷۰ برپا کرده‌است که تا فردا، هفتم آذر 97 نیز ادامه خواهد‌داشت. ابری در توضیح نمایشگاهش می‌گوید: تمامی آثار در فضایی بین عکس و نقاشی سیال هستند و در کنکاش بین این دو هنر تجسمی مرزهای جدیدی را بر من مکشوف کرده‌اند. در عکاسی فوتوریسم حرکت به هر صورت نمایان است و تصاویر ثابت و منجمد نیستند.  



شب آرزوها در لیگ قهرمانان- در شبی که بارسلونا (یکی از پرطرفدار‌ترین تیم‌های فوتبال در جهان) با آیندهوون بازی می‌کند، بیشتر اهالی فوتبال ترجیح می‌دهند رویارویی تاتنهام و اینتر در لندن را تماشا کنند. این دو تیم همچنان امیدوارند که پس از بارسلونا به‌عنوان تیم دوم گروه B راهی مرحله بعد شوند. هم‌اکنون اینتر از 4بازی 7 امتیاز دارد و تاتنهام با 4امتیاز در آرزوی شکست‌دادن حریف ایتالیایی و تصاحب جایگاه این تیم در رده دوم جدول است. دیگر مسابقه جذاب و سرنوشت‌ساز فردا شب بین تیم‌های پاری‌سن‌ژرمن و لیورپول برگزار می‌شود. این دو تیم به همراه ناپولی و ستاره سرخ بلگراد، وضعیت پیچیده‌ای را در گروه C لیگ قهرمانان رقم زده‌اند. هم‌اکنون ناپولی و لیورپول 6امتیازی هستند، پاری سن ژرمن 5و ستاره سرخ بلگراد 4امتیاز دارند. به این ترتیب هر 4تیم پیش از پایان بازی‌های فردا از شانس صعود برخوردارند.  



نشستی برای سوریه- در ادامه رایزنی‌های ترکیه، روسیه و ایران در مورد سوریه، قرار است هفتم و هشتم آذرماه نشستی در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شود. در این نشست قرار است علاوه بر روسیه، ‌ایران و ترکیه که پای ثابت 3 نشست قبلی بودند، نمایندگان دولت سوریه و مخالفان اسد در کنار نمایندگان سازمان ملل حضور داشته باشند. براساس گفته وزیر خارجه قزاقستان، موضوعاتی همچون ادلب، بازگشت آوارگان و بازسازی سوریه جزو دستور کار این نشست قرار دارد. پیش از این هم 3 نشست دیگر با حضور این 3 رئیس‌جمهور در شهرهای سوچی، آنکارا و تهران انجام شد و نقطه مشترک این جلسه سه‌نفره، حل بحران‌های سوریه بود. این نشست می‌تواند مسیر تازه‌ای برای تصمیم‌گیری در مورد آینده سوریه را مشخص کند و اگر پیگیری اخبار سوریه جزو دغدغه‌های شماست، ‌اخبار این نشست را از دست ندهید.  

نمایش خواستگاری- خانواده‌ای در شرف خواستگاری دخترشان هستند که ناگهان پسر غریبه‌ای وارد خانه‌شان می‌شود و همه چیز را تغییر می‌دهد.  «نمایش خواستگاری»‌ 7آذر از ساعت 9:30به‌مدت یک ساعت به کارگردانی بهنام خندان و بازی آرمین والی، فرنام مشکوری، مهسا میرکاظمی و... روی صحنه می‌رود. این نمایش در خانه نمایش مهرگان در خیابان خارک اجرا می‌شود.  

مردی که همسرش را بلعید- نمایش «دارم اینجا تجزیه می‌شم» نوشته بهاءالدین مرشدی به کارگردانی احسان گرایلی و تهیه‌کنندگی بهاءالدین مرشدی در تماشاخانه دیوار چهارم روی صحنه می‌رود. شکوفه داوودی و بهاءالدین مرشدی 2 بازیگر این اثر نمایشی هستند. در خلاصه داستان چنین آمده است: «بلعیده‌شدن زنی توسط همسرش». برای دیدن این نمایش تا آخر آذر ساعت ۱۹:۳۰ فرصت هست. بلیت این اثر را در سامانه تیک ۸  می‌توان تهیه کرد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید