04
سه شنبه 11 خرداد 1400
شماره 8234
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تراکنش‌های بانکی رصد می‌شوند

بانک
بانک مرکزی به گزارش اخیر کمیسیون اقتصادی مجلس پاسخ داد و اعلام کرد؛ تمامی تکالیف قانونی خود را در حوزه افزایش شفافیت و نظارت بر تراکنش‌های بانکی انجام داده و توسط نهادها و بخش‌های دیگر حاکمیت در حال بهره‌برداری از نتایج اقدامات بانک مرکزی و اطلاعات سامانه‌های این بانک هستند.
ویژه
شاخص کل بورس تهران که از روز چهارشنبه همزمان با رشد قیمت دلار با رشد مواجه شده بود، دیروز همگام با عقب‌نشینی دلار به کانال 23هزار تومان، نزدیک به 11هزار واحد کاهش یافت.
اصلاحیه دستورالعمل اجرایی تأسیس، فعالیت و نظارت بر صرافی‌ها که در نشست شورای پول و اعتبار مطرح و به تصویب رسیده است، ابلاغ شد. مطابق این مصوبه حداقل سرمایه اولیه لازم برای تاسیس صرافی 25میلیارد تومان است.
بیژن زنگنه، وزیر نفت بر ضرورت افزایش تولید نفت ایران تأکید کرد و گفت: به‌نظرم هر دولتی بر سر کار آمد باید تولید روزانه ۶میلیون و ۵۰۰هزار بشکه نفت را جزو نخستین برنامه‌های خود قرار دهد.

برندگان و بازندگان مهاجرت برای کار

آمارهای رسمی نشان می‌دهد نرخ بیکاری مهاجران در جست‌و‌جوی کار به‌مراتب از نرخ بیکاری کل کشور بالاتر است و مهاجرت لزوماً به اشتغال این افراد منجر نشده است
بازار کار
در شرایطی که میانگین نرخ بیکاری کل کشور تک‌رقمی شده و کمتر از 10درصد است، نرخ بیکاری جمعیت مهاجران بین استانی بالاتر از 13درصد ثبت شده و نشان می‌دهد که لزوماً مهاجرت جویندگان کار باعث حل مشکل آنها نشده است.