24
سه شنبه 18 شهریور 1399
شماره 8032
صفحه چهارم قرن
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
سال‎های آغاز دهه20را باید سال‎های رونق نمایش در شهرستان‎ها دانست. در این سال‎ها احزاب مختلف از نمایش به‌عنوان یکی از وسایل تبلیغی خود بهره‌می‎گرفتند و گاهی هم فعالیت‎های نمایشی آنها به محل زد و خورد سیاسی تبدیل می‎شد.
سال‌های بعد از شهریور 20، یکی از آشفته‌ترین دوران نمایش فیلم در ایران است. کنترل و ممیزی نمایش و فیلم به متفقین واگذار شده و خانم نیلا کوک، مسئول اداره نمایش است که به‌تازگی تاسیس شده و وظیفه‌اش ممیزی است و این کار هم به‌نحوی انجام می‌شود که منافع متفقین به خطر نیفتد.
۴۰-۳۰ سال از آغاز نوگرایی می‌گذرد؛ از نخستین ترجمه‌های شعرهای اروپایی در مطبوعات و نخستین کوشش‌ها برای تغییر شکل شعر. همچنین سال‌های زیادی از مشروطه گذشته است.
احمد سیاح بیست‌وچند ساله بود که عازم عتبات عالیات شد.

سال بالایی های ابدی

نخستین فارغ‌التحصیلان دانشکده هنرهای زیبا تحصیلات خود را به پایان رساندند
به فاصله 2سال نخستین شاگردان دانشکده هنرهای زیبا که در آن دوران هنرکده خوانده می‌شد فارغ‌التحصیل شدند.

پرویز آنلاین

فکاهی‌خوانی‌های پرویز خطیبی در رادیو
در سال ساخت سرود-ترانه «ای ایران»، برای نخستین بار فکاهی‌خوانی‌های پرویز خطیبی نیز از رادیو پخش شد.
جراید علیه جراید
جراید علیه جراید
بازگشت سیدضیاء به وطن؛ عامل اختلاف مطبوعاتی‌ها
در هنوز بر همان پاشنه می‌چرخد؛ بگیر و ببندها ادامه دارد و استمرار بی‌ثباتی حاکم بر کشور و رقابت شدید گروه‌ها و احزاب مختلف، برای به‌دست گرفتن قدرت، امکان قضاوت و اطلاع‌رسانی بی‌غرض و مرض را از جراید سلب کرده و بر رونق بازار مطبوعات حزبی و جناحی افزوده است.
PDF صفحه چهارم قرن
کوتاه صفحه چهارم قرن
1323نخستین کتاب به‌آذین با نام «پراکنده» منتشر شد و نویسنده دیگری پا به عرصه گذاشت که یک وجب از کاش‌های ما برای رمان‌نویسی ایران کوتاه‌تر بود.