20
سه شنبه 18 شهریور 1399
شماره 8032
صفحه‌آخر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

باید تاریخ بخوانیم

چرا باید کتاب‌های تاریخی را خواند؟ آشنایی نسل جوان با گذشته سرزمین خود چه سودی برای آنان دارد؟
ویژه
آن سال زمستان زودتر از راه رسیده بود و‌ برگ‌ درخت‌ها مثل فلس‌ ماهی‌ها به زمین می‌ریخت و باد هر چه می‌کرد نمی‌توانست برگ‌های خشک را از زمین برداشته به شاخه‌ها بچسباند.
شب به خانه می‌رسید. حوصله انجام هیچ کاری را ندارید. فردا ساعت ۶ صبح باید در محل کارتان باشید تا در یک جلسه شرکت کنید؛ برای همین مجبورید ساعت ۵ بیدار شوید.
زمانی که کاری برخلاف اصول و موازینی است که پذیرفته‌اید و قوانین تعیین شده توسط والدین زیر پا گذاشته می‌شود، به فرزندتان نه بگویید.البته می‌توانید درخصوص علت آن هم به‌طور منطقی به او توضیح دهید اما لازم نیست حتما قانع شود.
طرح روز
3ریاضیدان با استفاده از نرم‌افزاری جدید توانستند مسئله‌ای هندسی را که 2هزار سال ذهن ریاضیدان‌ها را به خود مشغول کرده بود سرانجام حل کنند.
به‌گفته مقامات عربستان، بازسازی خانه توماس‌ادوارد لورنس باستان‌شناس و افسر نظامی بریتانیایی مشهور به لورنس عربستان در شهر ینبع پایان یافته و قرار است این ساختمان تبدیل به موزه شود.

عکس روز

عکس روز
جین‌های آبی به قطب شمال می‌روند

جین‌های آبی به قطب شمال می‌روند

براساس نتایج یک تحقیق که در نشریه نامه‌های فناوری آمریکا چاپ شده 20درصد از کل ریزالیاف‌های‌ موجود در رسوب‌های مجمع‌الجزایر قطبی کانادا حاصل از جین آبی است.
زباله گردشگر‌ها در شکم فیل
زباله گردشگر‌ها در شکم فیل
فیلی گرسنه در هند از پلاستیک‌های موجود در زباله‌هایی تغذیه کرد که گردشگر‌ها آنها را در طبیعت رها کرده بودند.

احتمال وقوع ششمین انقراض جمعی حیوانات

گروهی از دانشمندان در پی یک تحقیق تازه و به‌دنبال هشدارهای پیشین، از آغاز ششمین انقراض بزرگ حیوانات در روی زمین خبر داده‌اند.

نمایشگاه آثار نایاب بروکلین مجازی شد

هر ساله در ‌ماه سپتامبر برگزاری چند روزه نمایشگاه کتاب‌های نایاب و قدیمی در مرکز نمایشگاهی بروکلین در نیویورک رنگ و بوی ویژه‌ای به این منطقه می‌بخشد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
کتاب «توانمندسازی حکومت؛ شواهد، تحلیل، عمل» نوشته استادان مدرسه کندی دانشگاه هاروارد شامل مت اندروز، لنت پریچت، مایکل وولکاک است که جعفر خیرخواهان و مسعود درودی آن را به فارسی برگردانده‌اند و از سوی انتشارات روزنه منتشر شده است.
در گستره موسیقی دستگاهی و موسیقی ارکسترال ایران، کمتر هنرمندی یافت می‌شود که تاریخ موسیقی را به پیش و پس از حضور او  تقسیم کنند.