04
سه شنبه 18 شهریور 1399
شماره 8032
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
وزیر راه‌‌و‌‌شهرسازی در نشست مجازی با معاونان این وزارتخانه و مدیران کل راه‌و‌شهرسازی استان‌ها، بر تسریع و کیفیت دادن به ساخت‌وسازهای مسکن ملی تأکید کرد و دستور داد تا پایان شهریور، تمامی اراضی مربوط به احداث مسکن ملی، تعیین تکلیف شود.
شاخص کل بورس تهران دیروز بار دیگر با یک افت 2.5درصدی مواجه شد. اکنون پرسش این است که نقطه پایان اصلاح شاخص بورس کجاست؟
محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پوشش بیمه اجتماعی رایگان همگانی برای یک‌میلیون‌و400هزار خانوار روستایی محروم از بیمه خبر داد و گفت: برای نخستین‌بار با تلاش و همراهی، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه مشکل تامین اعتبار برطرف شده و یک گام دیگر برای حمایت از بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برداشته شد.
3 اقتصاددان در یک تحلیل جامع بررسی کردند

5 عامل ناکامی پیمان‌های پولی

تحریم‌های اقتصادی، نرخ تورم بالا، نوسان‌های ارزی، تنش‌های سیاسی و پایین‌بودن سطح استانداردهای نظام بانکی، مانع اجرای پیمان‌های پولی است
پول
وداع با دلار! شکست تحریم‌ها! حذف دلار از اقتصاد ایران! اینها بخشی از گزاره‌های مدافعان نظریه خنثی‌سازی اثر تحریم‌ها بر اقتصاد و روابط بانکی و پولی ایران است که در سال‌های اخیر عنوان می‌کردند با استفاده از ابزار پیمان‌های دوجانبه پولی می‌توان آمریکا را در حصر مالی و بانکی ایران ناکام گذاشت و دولت حسن روحانی را متهم به کم‌کاری می‌کردند.