08
دو شنبه 20 تیر 1401
شماره 8540
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

حرف‌هامان زنگار بسته‌اند

دغدغه
حرف و حدیث در مذمت پرگویی بسیار شنیده‌ایم اما به گمانم این روزها که همه سر در گریبان فرو برده‌ و غوطه‌ور در امواج اینترنتیم، وقتش رسیده که در منقبت سکوت بی‌جا نیز، سخن بگوییم.
ویژه
درست است که در مناسک حج گِرد کعبه طواف می‌کنند، اما کعبه یک سنگ نشانی است که ره گم نشود / حاجی احرام دگر بند ببین یار کجاست.
وقتی با دست‌های کوچکش در کنار سنتور پدر ضرب می‌گرفت، هنوز نمی‌توانست تنبک را در بغل بگیرد و آن را روی بالش می‌گذاشت؛ حبیب سماعی آن زمان 4سال بیشتر نداشت.
اولین قدم برای گذراندن تمام تعطیلی‌ها، چه یک روز جمعه چه تعطیلی طولانی تابستانی این است که آهنگ زندگی زیستی کودک تغییر زیادی نکند. یعنی ساعت خواب و بیداری و زمان خورد و خوراکش. قدم بعدی تنظیم میزان استفاده از رسانه‌های تصویری است.
صفحه سایت اینترنتی ورلد‌میترز worldometers را که باز کنید تا حدود ساعت چهار بعد از ظهر آمار متولدین‌ روز جهان را 262هزار و 300نفر و آمار فوتی‌های همان لحظه را 110هزار و 200نفر نشان می‌دهد.
هر سال تابستان که می‌شود، تورهای گردشگری برای سفرهای درون شهری یا بین شهری رونق می‌گیرد.

آن که می‌خندد خبر بزرگ را نشنیده است

نگاه
مدتی پیش گزارشی تصویری در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شد که خبر از برگزاری دوره‌های چوپانی در اسپانیا می‌داد. دلیل چرخیدن و دیده‌شدن این ویدئو به‌خصوص در میان کاربران ایرانی، احتمالا عجیب و غیرمنتظره و یا احیانا خنده‌دار بودن موضوع بود.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
شیکاگو: پژوهشگر‌های دانشگاه شیکاگو در آمریکا برنامه‌ای رایانه‌ای راه‌اندازی کرده‌اند که با استفاده از یک الگوریتم و داده‌های اینترنتی افراد در رایانه و اینترنت می‌تواند ارتکاب به قتل آنها را پیش‌بینی کند؛ آن هم با راستی‌آزمایی موفق بیش از 90درصدی.