• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
دو شنبه 20 تیر 1401
کد مطلب : 165651
+
-

گرینویچ/راه‌اندازی الگوریتم قاتل‌یاب


شیکاگو: پژوهشگر‌های دانشگاه شیکاگو در آمریکا برنامه‌ای رایانه‌ای راه‌اندازی کرده‌اند که با استفاده از یک الگوریتم و داده‌های اینترنتی افراد در رایانه و اینترنت می‌تواند ارتکاب به قتل آنها را پیش‌بینی کند؛ آن هم با راستی‌آزمایی موفق بیش از 90درصدی. به گزارش آدیتی‌سنترال، این سیستم دقیقا مانند آنچه در فیلم ماینوریتی‌ریپورت با بازی تام‌کروز به نمایش در آمد کار می‌کند و پیش از آنکه قاتلی مرتکب جرم شود او را یافته و با وجود قوانین بازدارنده می‌توان مجرم بالقوه را دستگیر کرد. متخصصان آی‌تی و گروهی از جامعه‌شناسان و جرم‌شناسان در طراحی این الگوریتم نقش داشته‌اند و جالب اینکه این فرمول نیازی به اطلاعات جدید ندارد و با استفاده از داده‌های تاریخچه یا همان هیستوری اینترنتی مورد استفاده کاربر می‌تواند شخصیت، رفتار‌ها و علائق او را دسته‌بندی و جرم احتمالی او را در آینده تشخیص دهد. به‌گفته کارشناس‌ها تنها خلأ این الگوریتم قانون است که در آینده‌ای نزدیک می‌تواند با وضع قوانین جدید پشتیبان این سیستم باشد.

ایرانی رتبه اول کنکور خارجی

 آتن: نوجوانی ایرانی در یونان موفق شد رتبه نخست آزمون ورودی دانشگاه‌های این کشور را به‌دست آورد. حضور این نوجوان نخبه در دفتر کار میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان و تقدیر از او بازتاب وسیعی در رسانه‌ها داشت و بسیاری از کاربر‌های فضای مجازی با انتشار تصویر او در دفتر نخست‌وزیر یونان به مهاجرت جوانان و نوجوانان نخبه از کشور اشاره کردند. به گزارش ایندیپندنت، نخست‌وزیر یونان، خطاب به او گفت افرادی که در سیستم آموزشی یونان تحصیل می‌کنند، به این کشور تعلق ‌خاطر دارند و این‌جا خانواده‌ تشکیل می‌دهند و زندگی می‌کنند، از نظر ما یونانی‌اند. آخرین آمار‌ها نشان می‌دهد که هم‌اکنون، ۳۷درصد برندگان المپیادهای دانش‌آموزی، ۲۵درصد اعضای بنیاد نخبگان و ۱۵درصد رتبه‌های زیر هزار کنکور سراسری خارج از کشور زندگی می‌کنند که در نوع خود قابل توجه است.

فرار از اقامتگاه ایتالیایی
 
پولیا: طی رویدادی نادر ‌ زوجی گردشگر برای نپرداختن هزینه اتاق خود در اقامتگاهی در ایتالیا نیمه‌شب از بالکن مشرف به خیابان فرار کردند. این زن و مرد که ملیت آنها اعلام نشده است به یک اقامتگاه کوچک در پولیا در جنوب ایتالیا رفته بودند و در زمان ورود گفتند که هزینه اتاق را بعدا پرداخت خواهند کرد. آنها همچنین به مالک گفته بودند که مدارک خود را گم کرده‌اند. به گزارش یورونیوز، نیمه‌شب اما این زوج بدون پرداخت هزینه هتل، خود  را از پنجره اتاق به خیابان رساندند و فرار کردند. ساریو توتارو مالک این اقامتگاه کوچک ویدئوی فرار این دو نفر را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد تا این واقعه را به‌طور عمومی گزارش کند و در این باره گفت: طی چند سال کار در این اقامتگاه چنین موردی برای ما پیش نیامده بود. ایتالیا در سال۲۰۱۹ و پیش از شروع همه‌گیری کرونا ۶۵میلیون گردشگر خارجی به‌خود جذب کرد. در ۲۰۱۹ بیشترین سهم از گردشگران خارجی که وارد ایتالیا شدند را آلمانی‌ها با بیش از ۱۲میلیون نفر تشکیل می‌دادند. پس از آلمانی‌ها، آمریکایی‌ها با ۶میلیون نفر و فرانسوی‌ها با ۵میلیون نفر بیشترین سهم را در صنعت گردشگری ایتالیا به‌خود اختصاص دادند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید