• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 28 دی 1400
کد مطلب : 151105
+
-

خبرهای کوتاه/ درخواست توان‌یاب‌ها برای تسهیل سفر معلولان

جمعی‌ از توان‌یابان در بازدید از موزه ملی، پست و ملک، به وزیر میراث‌‌فرهنگی گفتند که امکان سفر از افراد دارای معلولیت گرفته شده است. به گزارش وزارت میراث فرهنگی، توان‌یابان پس از دیدن موزه‌های پست و ارتباطات، ملک و ملی ایران از عزت‌الله ضرغامی که در پایان این بازدید به جمع آنها پیوست، تقاضا کردند امکاناتی برای‌شان فراهم کند تا از خدمات حوزه گردشگری استفاده کنند. آنها همچنین خواهان امکان سفر مستقل، تسهیلات قابل دسترس و همراهی پرسنل آموزش‌ دیده بودند و اعلام آمادگی کردند از حضورشان در بازاریابی گردشگری استفاده شود. جمع حاضر همچنین تأکید کرد مدیریت مقاصد گردشگری، حمل‌ونقل و ایستگاه‌ها برای افراد دارای معلولیت و کم‌توان جسمی مهم است. به‌گفته آنها تفرج حکم درمان برای معلولان را دارد و اماکن گردشگری باید شرایط مناسب برای توان یابان ایجاد کنند. عزت‌الله ضرغامی نیز اعلام کرد: تلاش می‌کنیم تا زیرساخت‌ها برای بازدید این افراد از موزه‌ها و اماکن تاریخی فراهم شود. این دغدغه و مسئله ماست.

۲۳ اثر تاریخی خراسان جنوبی ثبت ملی شدند
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۳اثر تاریخی این استان ثبت ملی شده و مجموع آثار خراسان جنوبی در فهرست میراث ملی به ۹۵۵اثر رسیده است. حسن رمضانی به ایرنا گفت: از ابتدای امسال بیش از ۲میلیارد تومان برای مرمت آثار تاریخی که ثبت ملی شده، تخصیص پیدا کرد. وی گفت: تاکنون ۶ بافت تاریخی استان خراسان جنوبی به ثبت ملی رسیده که آخرین آن بافت تاریخی شهر دیهوک بود. وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال یک میلیارد تومان برای بافت‌های تاریخی استان تخصیص پیدا کرد گفت: ثبت تک بناها، مشارکت مردم در مرمت خانه‌ها و مساجد و بهسازی معابر ازجمله برنامه‌هایی است که میراث فرهنگی در بافت‌های تاریخی دنبال می‌کند.

روستاهای هدف گردشگری رتبه‌بندی می‌شوند
مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری از تشکیل شورای راهبری روستاهای هدف گردشگری ذیل طرح شناسایی، ارزیابی و رتبه‌بندی روستاهای هدف گردشگری کشور خبر داد. به گزارش معاونت گردشگری، زاهد شفیعی گفت: در نشست مشترکی که بین نمایندگان معاونت گردشگری و حوزه مدیریت روستایی وزارت کشور در مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد؛ چارچوب استقرار مدل شاخص‌های ارزیابی و جزئیات فرایند انجام طرح شناسایی، ارزیابی و رتبه‌بندی روستاهای هدف گردشگری تشریح و با اجماع نظر مورد استقبال و تأیید قرار گرفت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید