معاون گردشگری کشور گفت: باید بتوانیم شبکهای از شهرهای جهانی داشته باشیم تا اشتراکات، تجربیات و برندینگ شهری اتفاق بیفتد. شهرهای جهانی میتوانند محور تعریف مسیرهای گردشگری باشند.
علیاصغر شالبافیان در نشست هماندیشی شهرهای جهانی یونسکو که روز دوشنبه در حسینیه الزهرا(س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: یکی از حوزههایی که در اساسنامه تشکیل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بهعنوان ابزاری برای تحقق ماموریتهایش نمود پیدا کرده، گردشگری است.
بهگزارش مهر، وی گفت: گردشگری به جهات مختلف ابزار مؤثری برای دفاع از تصویر واقعی ایران است؛ همینطور نقشی که میتواند در ایجاد اشتغال داشته باشد، بسیار زیاد است. رایزنان فرهنگی با ظرفیتها و پایگاههایی که در خارج از کشور دارند میتوانند به مثابه قرارگاه مردمی برای توسعه گردشگری باشند. نمایندگیهای دیگری نیز در خارج از کشور داریم و جلساتی را با رایزنان اقتصادی داشتهایم. همچنین وزارت صمت نمایندگانی در خارج از کشور دارد، اما رایزنان فرهنگی میتوانند بهعنوان مرکز ثقل عمل کنند.
شالبافیان افزود: شبکه شهرهای جهانی در ایران به یک انسجام نیاز دارد. اگر بخواهیم گردشگری ایران را به کشورهای دیگر معرفی کنیم باید اول سفر ایرانیها را در ایران ترویج دهیم؛ چون فرایند سفر محملی برای شناساندن است؛ بنابراین باید گفت برای معرفی شهرهای جهانی به کشورهای دیگر باید اول مردم ایران آنها را بشناسند. همچنین باید بتوانیم شبکهای از شهرهای جهانی داشته باشیم تا اشتراکات، تجربیات و برندینگ شهری اتفاق بیفتد. شهرهای جهانی میتوانند محور تعریف مسیرهای گردشگری باشند.
معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی گفت: شهرهای خلاق، یادگیرنده و خواهرخوانده بر مفهوم گردشگری موضوعی استوار هستند. آنها قابلیت درونزایی دارند و امکان توسعه گردشگری در آنها مشهود است.
شالبافیان درباره اقتضائاتی که باید محقق شود تا از فرصت جهانی شدن شهرهای ایرانی بتوان بیشتر استفاده کرد، گفت: تولید محتوای مناسب بسیار اهمیت دارد. ما چقدر توانستهایم برای شهری مانند سنندج تولید محتوای مناسب داشته باشیم؟ شاید انجام شده باشد، اما حتماً کافی نیست. ایجاد شیوههای توزیع محتوا نکته مهم دیگر است. شبکه شهرهای جهانی بهترین وسیله برای توزیع محتواست تا به مخاطبان هدف یعنی مردم معرفی شود. تعریف مستمر رویدادها نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه کرد. باید دید کشورهای دیگر برای شهرهای جهانی چه کارهایی انجام دادهاند، به همین دلیل مطالعات تطبیقی در رابطه با این موضوع در دست اقدام است.
معاون گردشگری کشور از تفاوت نوروز۱۴۰۱ با نوروز سالهای قبل سخن گفت و ادامه داد: این نوروز به این دلیل متفاوت است که وارد قرن جدید میشویم. مفهوم نوسده محور همکاری همه شهرهای جهانی در نوروز امسال است.
سه شنبه 28 دی 1400
کد مطلب :
151103
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/lYGO7
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved