• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 12 دی 1398
کد مطلب : 91872
+
-

خرید 1500 اتوبوس برای تهران

رئیس شورای شهر: منطقه سعادت‌آباد خط 7مترو را دارد که هنوز 2ایستگاه آن افتتاح نشده ‌است

خرید 1500 اتوبوس برای تهران

محمد سرابی _ خبر‌نگار

یک روز بعد از افتتاح خط متروی هشتگرد با حضور رئیس‌جمهور و بازدید شهردار تهران از خط 5مترو، رئیس شورای شهر در حاشیه‌ برنامه‌ای در منطقه 2موضوع توسعه خطوط حمل‌ونقل پایتخت را مطرح کرد و گفت که قرار شده است ۱۵۰۰دستگاه اتوبوس برای شهرداری تهران خریداری شود.شروع به‌کار متروی هشتگرد با وجود اینکه باعث سهولت تردد در بخشی از منطقه غرب تهران می‌شود اما باعث انتقاداتی شد که بخشی از آن در جلسه همان ‌روز شورای شهر انعکاس پیدا کرد. عمده اظهارات اعضای شورا به مشکل تامین واگن و زیرساخت‌های فنی لازم برای خطوط مترو و کمبود حمایت دولتی در این زمینه اختصاص داشت و به دولت روحانی باز می‌گشت. سخنان دیروز محسن‌هاشمی نیز به حمایت دولتی ارتباط پیدا می‌کرد.
او در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های کوچک‌مقیاس در منطقه ۲ شهرداری تهران گفت: بعد از مصوبه آقای جهانگیری قرار است ۱۵۰۰ اتوبوس به تهران برسد؛ البته شهرداری باید این موضوع را پیگیری کند و حتی آقای حناچی هم گفته است که به‌زودی پیگیری می‌کند که اتوبوس‌ها خریداری شده و به تهران برسد.هاشمی در پاسخ به این سؤال که رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفته ‌است که شهرداری تهران اجازه دارد برود و اتوبوس از خارج از کشور خریداری کند چه اقدامی قرار است انجام دهید، گفت: صرف گفته‌های آقای رئیس دفتر رئیس‌جمهور کار پیش نمی‌رود. ایشان می‌گویند حاضریم اجازه بدهیم اما لازم است نامه‌نگاری با شوراهای مربوطه شود.او موضوع مترو را هم مطرح کرد و گفت که از 12خط پیش‌بینی شده برای متروی پایتخت هنوز 5خط مجوز لازم  را ندارد. صحبت امروز ما بحث مصوبات است. منطقه سعادت‌آباد خط 7مترو را دارد که هنوز 2ایستگاه آن افتتاح نشده است که باید تلاش کنیم این اتفاق بیفتد. از سوی دیگر باید مقدمات تصویب احداث خط 10مترو را هم در شورای‌عالی ترافیک پیگیری کرده و آن را به نتیجه برسانند.
رئیس شورای شهر درباره طرح جامع ریلی تهران گفت: خطوط مترو به‌گونه‌ای طراحی شده است که تنها با یک تغییر در مسیر، مردم بتوانند به مقصد خود برسند و باید زودتر این خطوط مصوبه لازم را برای اجرا بگیرند. خطوط اتوبوسرانی که مکمل این خطوط مترو است هم باید طراحی شده و به اجرا برسد و تغییری در حمل‌ونقل عمومی را رقم بزند. 4خط ال‌آر‌تی هم هنوز مصوبه نگرفته است.

پروژه‌های کوچک‌مقیاس
رئیس شورای شهر با اشاره به پروژه‌های منطقه 2ادامه داد: ما در شهر تهران 2 نوع پروژه داریم که برخی بزرگ‌مقیاس و برخی منطقه‌ای است که امروز در منطقه 2پروژه‌های کوچک‌مقیاس افتتاح شد. البته نباید از پروژه‌های فرامنطقه‌ای غافل شویم زیرا این پروژه‌ها در منطقه هم تأثیر‌گذار است و حداقل می‌توانیم طراحی آنها را آغاز کرده و مردم را امیدوار کنیم.
او گفت: محله فرحزاد 2 مشکل دارد؛ نخستین آن بحث تصرفات است که باعث شده مردم هنوز اسناد لازم را اخذ نکنند و نکته دوم بحث طرح تفصیلی منطقه فرحزاد است که هنوز به نتیجه قابل‌قبولی نرسیده است. هاشمی تأکید کرد: باید باغات محله فرحزاد حفظ شده و در عین حال مشکلات ساخت‌و‌سازهای مردم هم برطرف شود و این موضوع را به شهردار منطقه هم گفتیم.
رئیس شورای شهر افزود: مشکلات بودجه‌ای شهرداری‌ها قابل درک است اما همانند کاری که در منطقه۲ در حوزه پروژه‌های کوچک‌مقیاس آغاز شده و ادامه خواهد داشت، لازم است پروژه‌ها را به‌تدریج و براساس اولویت‌های شهر تهران و آنچه مردم از مدیریت شهری انتظار دارند، کلید زد تا مردم هم واقعاً حس کنند که دارد کاری انجام می‌شود.
رئیس شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از شورایاران محدوده فرحزاد به خاطر انتقال مشکلات این محدوده به شورای شهر، حل مسائلی نظیر معضل سندهای زمین‌های این منطقه را نیازمند کمک‌های فرامنطقه‌ای نظیر افزایش همکاری مسئولان سازمان ثبت اسناد دانست و گفت: اماکن مسکونی محدوده فرحزاد نیازمند ساخت‌وساز جدید است که حرکت اساسی و چشمگیر در این حوزه نیازمند تقویت همکاری‌های
چند دستگاهی است.
هاشمی همچنین تأکید کرد که باید به سمتی برویم تا دیگر زباله‌ها از مناطق خارج نشود و بازیافت زباله در هر منطقه صورت گیرد. 

ادعاهای ‌مالکیت در دره فرحزاد

شهردار منطقه ۲ شهرداری تهران گفت: در برخی موارد شاهد هستیم که عده‌ای درباره مالکیت بر اراضی فرحزاد ادعاهایی مطرح می‌کنند. به گزارش فارس، رسول کشت‌پور در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی فرهنگی منطقه۲ تهران گفت: با توجه به تمام محدودیت‌های مالی شهرداری، منطقه ۲ تلاش کرد تا پروژه جدید افتتاح و پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل کند. کشت‌پور بیان کرد: مرکز دپوی زباله این منطقه را ظرف مدت 6‌ماه در قالب طرح مشارکتی به مجموعه ورزشی تبدیل کردیم. وی ادامه داد: برای فرحزاد باید زیاد کار کنیم و ما هنوز از وضعیت راضی نیستیم. امیدوارم شورای شهر در طرح تفصیلی منطقه فرحزاد ما را یاری کند. برخی ادعای مالکیت در اراضی فرحزاد را دارند و ما هنوز نتوانسته‌ایم برای منطقه اقتصادی فرحزاد کار مهمی انجام دهیم. شهردار منطقه ۲ تهران افزود: مردم گرفتار نوسازی و تجمیع خانه‌های خود هستند و من به همین دلیل در کمیسیون ماده ۵ شرکت می‌کردم و امیدوارم همکاری لازم مدیریت شهری را برای طرح تفصیلی همراه داشته باشیم. شهردار منطقه ۲ تهران گفت: در بحث حمل‌ونقل عمومی و توسعه همه‌جانبه آن تلاش می‌کنیم با تکمیل خط ۶ و ۷ مترو ۲۵۰هزار نفر از ساکنان منطقه۲ از حمل‌ونقل ریلی استفاده ‌کنند. برای تکمیل این خطوط نیازمند اعتبارات خاص هستیم که این اعتبارات را از محل‌های غیرنقد تأمین خواهیم کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید