• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 30 مهر 1398
کد مطلب : 86069
+
-

وجود 22هزار پلاک ناایمن در تهران

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران از افزایش ساخت‌وسازها بر روی گسل‌ها در شهر تهران خبر داد و از این موضوع ابراز نگرانی کرد.

به‌گزارش ایسنا، زهرا صدراعظم نوری در نشست تخصصی بهسازی لرزه‌ای نسبی ساختمان‌های متداول شهر تهران که صبح دیروز در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، گفت: باید تلاش کنیم تا سطح مخاطرات و ریسک ناشی از آن در پایتخت کاهش پیدا کند و درصورت بروز بحران احتمالی زندگی مردم دستخوش مشکلات و بحران‌های بزرگ نشود.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به ایمنی در شهر تهران گفت: طبق بررسی‌ها و برآوردهای انجام‌شده از میان 2میلیون پلاک ساختمانی در تهران 22هزار پلاک ناایمن وجود دارد که باید فکری به حال آنها شود.
به‌گفته وی، در هرکدام از این پلاک‌ها نیز می‌تواند چندین واحد ساختمانی اعم از واحدهای درمانی، فرهنگی، آموزشی و... نیز وجود داشته باشد.
صدراعظم‌نوری با بیان اینکه درصورت وقوع زلزله، تهران تاثیر زیادی از آن خواهد دید، گفت: تنها در یک مورد 5هزارمتر پروانه ساختمانی صادر می‌شود اما 30هزارمتر بارگذاری می‌شود و این یعنی سودجویی عده‌ای و تشدید آسیب‌ها در هنگام بحران.
رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران از وضعیت مصالح در ساخت‌وساز نیز انتقاد کرد و گفت: متأسفانه توجهی به کیفیت ساخت‌وساز نداریم. امروز به‌رغم آنکه تلاش شده بود تا در منطقه22 ساخت و سازها براساس طرح تفصیلی ساخته شود اما در عمل چنین اتفاقی نیفتاد و حوادث متعددی رخ داده است؛ چراکه نگاه سودجویانه‌ای از سوی برخی به مسئله مسکن و ساخت‌وساز وجود داشت.
وی محیط زیست و زلزله را 2چالش از میان چالش‌های ده گانه اصلی برای پایتخت برشمرد و گفت: تهران روی 7گسل بزرگ قرار دارد که ما باید به ساخت‌وساز بر روی حریم این گسل‌ها توجه کنیم اما اگر به این مسائل توجه نشود شرایط بدی برای ما به‌وجود خواهد آمد. متأسفانه در سال‌های اخیر براساس یک اشتباه ساخت‌وسازها و بارگذاری‌ها بر روی گسل‌ها بیشتر شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید